Diskussion om hemlösa

Fick en kommentar om mitt inlägg om hemlösa som löd:

men saken e den att i sverige e det jävligt svårt bli hemlös, blir du det e det i regel pga av dig sj, missbruk eller alkohol.. och visst e hon en människa och ska bli sedd med värdighet men vill personer osm jobbar för sina pengar itne ge bort dem så respektera det oxå. dem ska inte se ner på någon hemlös men vart dem lägger sina egna ihoptjänade pengar på e upp till dem lika mycket som du väljer vart du vill lägga dina. Gamla eller unga, fattiga eller rika, vi alla ska behandlas lika..

Ja, som vanligt var personen anonym så jag svarar i bloggen. Jag ska börja med att säga att anledningen att jag inte skänker mer pengar till hemlösa är just för att det krävs en del för att bli hemlös i Sverige. Jag tycker absolut att var och en får välja själv vad man regelbundet skänker pengar till när det gäller större belopp. Jag skänker ju inte till människor utan till djur och det hoppas jag att folk respekterar, så som jag respekterar att vissa inte skänker till djur.

Dock respekterar jag inte ett skit att man inte ger några ynka mynt. Med de lönerna vi har i Sverige är en femma/tia inte mycket. I Malmö är det inte heller så att man stöter på hemlösa som tigger framför en varenda dag som man eventuellt kanske gör i någon annan stad. Då tycker jag att man banemej ska ge några mynt när en hemlös ber om det. Om man inte har pengar ska man vänligt säga det, annars är man en liten skit till människa. Jag tycker det är äckligt med människor som de jag pratade om i mitt inlägg, jag spottar på er/dem, rent ut sagt.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0