Buren

Är nu helt klara med buren. Jag och Dilshad har hjälpts åt. Jag kom med grundidéerna och han såg till hur man skulle genomföra det, då han är skicklig på bygg. Så med hjälp av en pallkrage, galler och en träplanka från hans jobb, samt en träskiva från Hornbach byggde vi den fina buren. Vissa svåra bitar gjorde han, men jag hjälpte till med att skruva och snickra. Det var roligt att göra en egen bur, men jag kan säga att det hade inte varit lika kul utan Dilshads kunskap!


Svart botten och lite lila färg på balkongräcket. Ja, för det är en slags balkong där uppe, den är alltså upphöjd från bottenvåningen. Ni ser huset Fia sitter på, undervåningen är ungefär ett marsvinshus högt :)

Den har sammanlagt kostat ca 400 kronor att bygga inklusive färg och spik och sånt smått. För den summan finns knappt en bur att köpa i djuraffärer. Om jag skulle köpt en bur i denna storlek skulle jag få betala mer än 1500. Dessutom finns det inte ens stora burar, de tror väl marsvin och kaniner gillar att sitta ihoptryckt.


Önskar att Shelly också fick denna fina bur ♥

Kommentarer
Postat av: Linnsi

Så fin buren blev gumman ;) Riktigt slott för dom ju hihi. Nu är flytten klar, har hållt på heela dagen så nu är jag helt slutkörd, men här ser hemskt ut just nu, kartonger och shit överallt men närallt är klart kommer det blir super

2010-02-21 @ 22:35:29
URL: http://linnsi.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0