The summer is over

Ja, om några dagar känns det som att sommaren är över. Den första september kommer, skolan börjar. Cuba café har snart stängt för vintern. Det har redan stängt över veckorna, nu är det bara öppet på helger och jag kommer jobba då, men det blir ju inte riktigt samma sak?

Det har varit en helt otroligt rolig sommar på cuba.. Det har nästan blivit som allas andra hem. Och det är charmigt på ett sätt, för det har inte varit så att alla kommit skitbra överrens eller att alla blivit vänner.. i början var vi så många att många knappt pratade med varann.. Sen blev det mindre och mindre och vi som är kvar nu känns som att vi kommit varann mycket närmre. Det tar lite tid ibland.. men bättre sent än aldrig :)

Jag har i alla fall fått två riktigt bra vänner, som jag nästan uppfattar som några av mina bästa vänner. Tycker så himla mycket om dem :) Tack vare dem blev det en supersommar på jobbet.

Det känns också som att jag verkligen lärt mig mycket om människor och att jag blivit mycket tuffare och fått mer självkänsla än när jag började där. Man behöver verkligen tuffa till sig lite på grund av det folket man möter och deras attityd. Dessutom har jag fått så mycket snälla ord från kollegor, stamgäster och andra gäster där som verkligen värmt.

Nej, jag känner mig sjukt redo att ta tag i skolan nu, börja plugga, varva ner och få en normal dygnsrytm och börja laga mat hemma igen. Det har varit en underbar sommar, men nu kommer hösten och den kommer säkert också bli alldeles fantastisk :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att vi har haft en rätt så lik sommar! =)



Till svar på din fråga om vem som jobbade..Maria som jobbar i grillen. Hon kom över till för någon vecka sen när vi hade det tufft. Hon har kommit in i de jätte snabbt och blivit en i gänget! kram

2010-08-30 @ 22:02:45


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0