Sverigedemokraterna

Jag anser att SD alltid försöker se så städade ut, men i Burlöv kommer deras verkliga sida verkligen fram och den vill jag visa.

I "Spegeln Burlöv" var det på första sidan en artikel om en kvinna som jobbar med flyktingbarn om anmält SD för deras senaste insändare i tidningen. Där stod också att de uppgett att 75% av invånarna i ett område i Arlöv har utländsk bakgrund, vilket en anställd på Burlövs bostäder dementerade. De hade gjort en undersökning med SCB (Sveriges centralstatisktiska byrå) och då kommit fram till att 40% av människorna i området tillsammans med ett annat områda i Arlöv hade utländsk bakgrund.

Alltid samma ramsa, SD ljuger om siffror och statistik. Eller kan de helt enkelt inte läsa av den, också helt möjligt.

Några sidor senare kommer en reklam som är en halv sida lång, tänker nu skriva ordagrant en del av reklamen.

"Vi vill se förbud på Burka, Nikab och rånarluvor i offentlig miljö utom- och inomhus. Att dölja sitt ansikte i offentlig miljö är oacceptabelt. Hur man gör hemma i sin hemmiljö privat är ju upp till var och en. Även i skolundervisningen är det en olämplig klädsel. Däremot är det helt o.k. att bära slöja som täcker hår och axlar. Att värna om sina traditioner och bära en snygg slöja måste tolereras i en demokrati som vår. Vid demonstrationer används ofta rånarluvor för att dölja sitt ansikte och i skydd av detta kan man vandalisera och begå brott."

Jag blir faktiskt bara ganska paff. Tycka vad man vill om deras argument i många fall, men det är sättet de skriver på som verkligen får mig att tänka att de är korkade, rent ut sagt. Visst är det bra att försöka använda lite enklare språk än de övriga politikerna, där "vanligt folk" ibland kan ha svårt att förstå, ja, till och med de själva förstår nog inte vad de säger ibland, men det finns ett akademiskt språk som folk ändå förstår och som inte låter så inkompetent som detta!

Att de sedan argumenterar mot rånarluvor och burka i samma artikel är ganska befängt. Jag har då aldrig sett en kvinna med burka som kastat sten mot polis eller rånat någon. Rätta mig om jag har fel men det är väl två olika diskussioner. Nej, SD är verkligen ett oseriöst och inte minst ointellegent parti. Upphör aldrig att förvånas över hur otroligt korkade de låter i många av sina insändare.

Har redan innan beskrivit vad jag tycker om deras övriga argument, så det lämnar jag utanför denna gång.

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Vet inte så mycket om SD. Men jag har den åsikten med att bruka bör vara förbjudet.

Tyvärr lever vi i ett samhälle där människor måste kunnas identifieras.

För mig har det inte ett dugg mot deras religion eller ursprung, kunde inte bry mig mindre om det. Men människor ute måste kunnas identifieras. Enkla saker som fortkörning, dem kan ju inte se på bilden vem kvinnan va = inget händer.

Och jag vill inte ha fartdårar där jag kan råka gå med mitt barn kanske.

Enkla saker som är allvarliga endå och man måste kunna se vem personen va.

2010-08-28 @ 09:06:25
URL: http://yoshiiii.blogg.se/
Postat av: Erik Hellsborn

Nej, burka och rånarluva är inte två olika diskussioner. Det handlar om samma sak, nämligen att dölja sitt ansikte och sin identitet. Och vad gäller burkor och rån kan jag bara påminna dig om tjejligan som härjade i Rinkeby för ett par år sedan. Dom utgav sig för att vara från hemtjänsten, och med slöjor för ansiktet stal dom pengar och värdesaker från försvarslösa åldringar.

2010-08-29 @ 01:09:27
URL: http://erikhellsborn.blogspot.com/
Postat av: Niklas Lindgren

I Paris var det ett par män klädda i burka som rånade en bank, de gömde vapen under kläderna.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/7189090/Burka-wearing-gunmen-raid-French-bank.html

2010-08-29 @ 13:31:50


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0