Släktträff

I söndags var det upp ur sängen och in i duschen, slänga i sig två knäckemackor sen göra sig redo för... släktträff! Vartannat år har min mormor och hennes syskon en träff med allas barn och barnbarn och även barnbarnsbarn. Vi var 70 stycken. Vi brukar ses i en skog utanför min hemby, där det även finns en klubbstuga som vi kan gå in i då det alltid regnar på våra träffar.

Jag är väldigt glad att jag kunde vara med för det är så himla kul att träffa sin egen lilla släkt och även alla dessa trevliga människor som jag är nästkusin med och släkt överhuvudtaget. Innan jag kom hade det varit fika och tipspromenad, ni vet, de har en lite annan dygnsrytm än mig. När jag kom blev det grillning, och då regnade det ganska rejält. Mat fick vi, och vår del av släkten tryckte in oss i något förråd, eftersom alla inte fick plats i stugan.

Sen blev det lekar, först barnen och sen vi vuxna. Jag och brorsan var först upp. Det är två lag på typ 5 pers i varje som leker bara och jag skulle banemej vara med. Det blev kasta hästsko, stå i en ring och få alla att gå genom en rockring, spela en fotboll på en bana när alla ska hålla armkrok med varann - skitkul med andra ord.

Jag kom till jobbet vid sex på kvällen och då satt kollegorna ute på serveringen och tog det lugnt, det fanns inga gäster där. Jag gick och köpte godis, sen satt vi och pratade en stund, trevligt med lugna stunder ibland. I och för sig blev resten av kvällen också fruktansvärt lugn. Oj, sa jag fruktansvärt? Det menade jag inte. Jag menade fantastiskt lugn :) Stängde redan halv ett.


Här tryckte vi in oss i skjulet :p

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0