Dåligt

Har ni hört att affärer och liknande bara ska ta kort över 100 kronor i höst? Jag har bara hört det lite i förbifarten, men tydligen ska de sluta ta kort under 100 kronor.

Om detta stämmer måste jag säga att..
1. Det är otroligt omodernt att tvinga folk att gå runt med kontanter
2. Det kommer sätta mer press på automaterna när alla kommer att ta ut pengar i tid och otid
3. Man kommer inte kunna handla om man har under 100 kronor kvar på kontot
4. Rånrisken för privatpersoner och för affärer kommer ju öka något dramatiskt.
5. Folk kommer att köpa mindre. Om man inte kan betala med kort, kommer de antagligen skita i att köpa den där impuls-varan och affärerna tjänar mindre pengar.

Det finns säkert fler nackdelar och jag tycker det är otroligt kasst. Speciellt yngre människor är inte vana att bära kontanter och det kommer vara jävligt jobbigt att ta ut pengar hela tiden.

Vet som sagt inte om detta verkligen stämmer, men det låter nästan så omodernt att det inte kan vara sant. Fet tumme ner.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer förmodligen att kunna ta ut resterande pengar upp till 100kr. Så om du handlar för 30kr får du ta det på 100kr så får du 70kr i handen, på så sätt slipper du springa å ta ut pengar. Det kostar var gång kortet dras(om jag förstått det rätt) därför lönar det sig inte att folk drar kortet för småsummor

2010-08-17 @ 00:57:05


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0