Tar du ut det över andra?

Veckorevyn kan verkligen få en på bättre humör!! Jag har läst insändarbrev om det förr, men tänkt "vad kan en tidning göra för att man ska må bra?", men det stämmer ju! När jag vaknade imorse ville jag knappt gå upp ur sängen -ingen lust, ingen bra känsla nära mig ens. Sen läste jag veckorevyn och blev peppad av deras "tyck-om-dig-själv-reportage" och jag beslöt mig för att ta på mig någon snygg outfit, sminka mig lite och göra fint lägenheten och nu känns allt mycket bättre.

En annan tanke - det finns många sura och otrevliga jävlar i denna värld. Jag fattar inte grejjen med det. Visst kan jag sura som fan vissa dagar, men ALDRIG att det går ut över främlingar, och definitivt inte trevliga sådana. Igår stötte jag på en mycket sur vaktmästare, gud vad sur och tvär och kaxig han var. Nu precis när jag skulle ringa till Glasklart och fråga vad som händer ikväll med stå-upp och allt så var det också en kort och besvärad man som svarade. Jag sa "mitt namn är sofie och jag skulle höra vad som händer ikväll?" glatt och han där "vaddå händer??!!!!". Herregud ja. Det kan väl inte kännas bra att vara sådär sur och tvär?

Men när jag har det dåligt så tar jag ut allt över mig själv och verkligen trycker ner mig själv i botten, så kanske de trycker ner andra istället? Jag tycker att ett snack med en främling verkligen kan förgylla min dag. Det händer ganska ofta att jag har små pratstunder med främlingar och det är jättetrevligt tycker jag, så jag tycker att man ska sluta vara så otrevlig.  Och jag som faktiskt skrivit i min blogg, och även känt, ett flertal gånger att jag tappat allt hopp om mänskligheten. Ändå uppskattar jag den. Då undrar jag hur fan de känner inför mänskligheten?? En mänsklighet som dödar, misshandar, bråkar, våldtar, plågar djur och ser djur som endast en vinstchans. Men man får ju bara anta att de människor som är trevliga mot en är det mot andra också och mot djur? Det är kanske de där sura och vresiga människorna eller de där tysta människorna som sitter och förbereder sig fem minuter innan de ska gå av bussen bara för att slippa SÄGA till mig "ursäkta, jag ska av här", som är misshandlarna, djurplågarna, våldtäktsmännen osv?

Ja, vi säger så.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0