Stimmigt

Herregud idag var en utmaning. Jag kände mig extremt städsugen och började städa hela syskonrummet, rummet där vi håller till alltså. Det var kul och mycket att städa undan. Men nu till utmaningen. Det kom bara fem barn idag, varav en är en liten flicka. Men de andra fyra är pojkar i 6-7 års åldern. Det var stim på hög nivå. Jag och Farida (en av volontärerna) gjorde allt för att komma på lekar och aktiviteter, men de avverkades väldigt snabbt. Fem minuter sen var intresset som bortblåst.

Vi har insett att vi måste komma på saker att göra med dem, de är riktigt sjövilda. Imorgon är det café och det kräver ännu mer energi. Måste vara på topp! I övrigt är ungarna skitsöta och min kollega har inte kommit tillbaka än för hon har visst drabbats av något elakt virus. Ensamt ansvar i fyra veckor nu och det har gått som på räls!

För att förtydliga är det syskongrupper tisdag och onsdag och jag och min kollega har varit ansvariga tillsammans. Sen finns det två volontärer som kommer på tisdagar och två andra på onsdagar, så barnen får träffa samma vuxna hela tiden. Det kallas syskongruppen för att de är syskonen till barngruppen, som består av cirka 8 barn och där de arbetar seriöst kring olika ämnen som har med integration och flytt/flykt att göra. Vi bara leker och skojjar med syskonen.

Har handledning på fredag, är lite nervös för att höra vad hon tycker!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0