Gulleplutt

Igår var en superhärlig dag. Det kom bara 4 stycken små barn och 2 äldre med tre volontärer. Det var en supermysig liten grupp och vi skulle gå till Folkets park. Det märks att ingen av oss har barn för vi insåg inte att man inte säger "nu går vi" och så går man 5 minuter senare.. Nej, först skulle man se till att alla kom i jackan, att alla hade gått på toa, att alla hittade sin jacka. Så det blev väl 15 minuter senare som vi kom ifrån BIS tror jag.

Med glada miner gick vi mot folkets park och de var helt lyriska över att vi skulle dit. Den lilla killen som höll min hand är bara 6 år gammal och ett riktig charmtroll! Han pussade mig på kinden och när han sprang och lekte vinkade han till mig och slängde slängkyssar. Sedan sa han "jag tycker så himla mycket om dig" när vi gick och skulle titta på djuren tillsammans. En riktigt härlig unge. Kärleken till barn kan växa så snabbt, de är så himla härliga! Så okomplicerade, kärleksfulla, omtänksamma och uppriktiga.

Jag fick även testa på mina skills att hindra bråk. Jag har ju ingen direkt erfarenhet men det gick ganska bra! Jag satte mig ner på huk så jag kom till deras nivå och sedan pratade jag lugnt med dem och frågade om det inte är roligare att vara vänner än att bråka, de tycker ju om varandra, idag ska vi ju ha roligt. Inte vet jag om det var rätt, men som sagt, de blev vänner! Kanske om man är arg så skapar man dålig stämning.

Det var en riktig utmaning att hålla koll på alla men så himla roligt! Vill knappt att min kollega kommer tillbaka, det är så roligt att arbeta och ansvara "själv" (med kanske 1-2 pers till). I vanliga fall är vi 5 stycken och man kommer liksom inte fram på samma sätt.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0