Busy

Klockan är halv elva och jag har redan städat! Duktigt. Hade hoppats på en ledig glidardag idag men som sagt blev det städdag, nu plugg, åka tidigare till skolan för att plugga inför en redovisning med Susanne, min eviga gruppkamrat :) Så det blev ingen soft måndag för min del. Jag kan säga att jag är ganska trött på att "jobba" nu efter en helgs jobb och en veckas jobb framför mig.

Gårdagen var dock väldigt rolig. De söta barnen är ju underbara och Madde, volontären, är också hur gullig som helst, så det var en bra spenderad dag! Mamma och pappa kom sen med en bukett vitsippor, som jag älskar men som tyvärr är döda redan.. De är vackrast där de står, som mamma säger. Det blev soppa och scones och prat med dem och sen Gossip girl, min favoritsysselsättning på söndagar!

Jag känner att jag inte vill blicka framåt.. När jag gör det är det ingen vacker syn genom mina ögon! Jag ser fram emot en himla massa plugg med två kurser som avslutas, samtidigt som praktik och sen ska jag börja sommarjobba som jag, ärligt talat, är skiträdd för. Jag är så jävla rädd för min chef att ni fattar inte. Jag bara hoppas att sommaren kommer bli rolig, men just nu förknippar jag den bara med obehagskänslor och har en liten sorgsen dröm som säger... "åh tänk om jag kunde få jobbat på Bistro en sommar istället...". Inte kul att vara rädd för sin chef, för när jag är nervös så presterar jag aldrig bra, då blir jag bara osäker och en servitris måste vara självsäker. Jag vet inte hur det här ska gå!!!

Men som tur är så är det en månad kvar, ska njuta av att vara upptagen, men åtminstone inte nervös eller rädd!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det klarar du gumman :) Bara var dig själv, du är så go så de kommer gå utmärkt. Pusss

2010-04-26 @ 15:38:59
URL: http://lillablondy.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0