Livsfrågor

Tänkte ge er dessa frågor som vi besvarade. Skriv ner de svar som först ploppar upp i huvudet och läs sedan igenom. Du kommer kanske lära dig något nytt om dig själv? Du kommer åtminstone se dina åsikter bättre.


Vad jag vill göra för människor i min omgivning är....
Människor fungerar bäst när....
I min grupp/familj/umgängeskrets skulle jag vilja....
Integration skulle fungera bättre om....
Mångfald innebär...
Det här skulle jag vilja se hända i samhället/världen....
Drömmen med ett arbete är...
Det här skulle få mig att starta ett företag...
Om allt var möjligt vill jag...
För nästa generation önskar jag....

När ni har besvarat frågorna kan ni läsa mina svar:)



Vad jag vill göra för människor i min omgivning är göra de glada, att de ska tycka om mig.
Människor fungerar bäst när vi har sovit och ätit bra, samt när vi har vänner och kärlek i livet.
I min grupp/familj/umgängeskrets skulle jag vilja hitta på mer saker tillsammans, skratta tillsammans.
Integration skulle fungera bättre om alla insåg att vi är individer som inte hör ihop beroende på var vi är födda eller vilken religion vi har!
Mångfald innebär en lycklig, idérik samling människor med nyfikenhet som arbetar och lever tillsammans som individer.
Det här skulle jag vilja se hända i samhället/världen att människor skulle sluta tänka på sig själva endast, och vara vänliga, hjälpsamma och bry sig om miljön
Drömmen med ett arbete är att förbättre samhället i litet eller stort.
Det här skulle få mig att starta ett företag att jag hade pengarna till det!
Om allt var möjligt vill jag stoppa människor från att behandla djur och natur illa, stoppa krig, utrota fattigdom, bo i ett fint hus med underbar trädgård och massa djur, massa vänner och ha en massa tid och pengar!
(hey, de sa om allt var möjligt?)
För nästa generation önskar jag att de blir mer medvetna om miljö, djur och kommunikation mellan länder och kulturer.















Kommentarer
Postat av: sara

Jag provade att svara på frågorna. Konstigt nog så brukar jag, när jag har betänktetid svara väldigt egoistiskt, okänsligt på sådana frågor. Det var fortfarande lite "kallblodigt" fortfarande men jag fick upp ord som kärlek, glädje och lycka... hmmm jag kanske inte är så hemsk ändå :P

2009-09-17 @ 17:59:19
URL: http://namedsara.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0