Lekdag i skolan!

Morning!

Igår var en rolig dag i skolan. Vissa av mina klasskompisar tyckte det var weird, men jag tyckte det var helkul. Vi började med att gå ut på ""skolgården"" (har ingen direkt, men en liten stenbelagd yta) och leka lekar i solen, enligt föreläsarens önskan! Man skulle stå i en ring och säga sitt namn och sen ett yrke på samma bokstav, sen skulle alla härma en. Sen skulle man leka någon lek där man skulle skicka ord till varann genom att titta på varann och säga ordet, sen skulle den personen skicka vidare på likadant sätt till en tredje person osv tills den kom tillbaka till första personen. Tror det var en övning för att alla skulle bli sedda och uppmärksammade på samma villkor och lika mycket. Det är ju nämligen bara några stycken som pratar i klassen. Sen lekte vi en rolig lek där man skulle vara par och ta upp låtsassaker från en påhittade luftlåda och ge varann. Personen som fick det skulle låtsas bli glad.

Haha, det var en rolig lek för man levde sig riktigt in i det! Typ när jag fick fina saker så kände jag mig helt glad. Vet inte varför vi lekte den, kanske för vi skulle bli glada. Men hon är livscoach så hon hade nog sina baktankar of course!

Lite teori innan lunchen, där alla satt tillsammans som alltid och åt! Vi har suttit vid vattnet mittemot skolan varenda dag nu, för det har varit fint väder. Trevlig att alla sitter tillsammans. Efter lunch skulle vi besvara frågor om oss själva, våra åsikter och visioner. Vi skulle först besvara ett eget papper skriftligt, sen vara två och två och svara på frågor den andra personen ställde utifrån en färdig mall. Det var en annan sak, för då sa man det som först ploppade upp i huvudet. Exempelvis skulle man svara på frågor som "vad är det du mest vill ändra med samhället?", "vad vill du att ditt liv ska ha handlat om?", "Vad smärtar många människor" osv. Intervjuaren skulle skriva ner ens svar och sen bytte man papper, så man fick sina svar. Efter det skulle vi rita en teckning som stod för de sakerna man svarat på livsfrågorna.

Såhär såg min teckning ut! :



Deta är alltså, för mig, det enda hållbara kretsloppet, där människor respekterar både djur och miljö, samt andra människor av olika sorters färg, religion och kultur.Aalla lever tillsammans i harmoni och kärlek. I min drömvärld skulle också människor vara vegetarianer, eller åtminstone bara äta kött ibland. Jag respekterar helt människor som lever i stammar till exempel, som går ut i djungeln och jagar och sen delar alla i stammen på köttet. Det är mer som rovdjuren, naturligt. Men att anlägga stora slakterier, liknande koncentrationslägren för judarna, dit man skickar stora lastbilar med massa djur varenda dag och i ett samhälle som ser djur som mat, inte som varelser, så kan jag aldrig tycka att det är okej och aldrig vilja ingå i det. Om djuren får springa och vara lyckliga tills den dag de dör för att mätta magar, visst, men människor i den ""utvecklade"" (industriellt utvecklade) världen har tillgång till massa bra vegetarisk mat, vilket gör det onödigt att slakta djur! Trots detta äter vi onödigt många djur, det är inte längre för att bli mätta ens. Det kan vara för att det är gott. Och djuren får inte ens ett lyckligt liv utan när de föds stämplas de "slakt-vara" direkt och får leva sina liv, i många fall, utan att ens se solens ljus eller känna regnet droppa på dem, eller gräset under deras klövar/fötter. Hur fan kan nån endaste människa tycka att detta är naturligt eller okej? Ge mig ett enda bra argument för jag lovar - det finns inga.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0