Internet-killer

Jag har varit riktigt lack på mitt internet det senaste dygnet. Har inte teckning nånstans förutom balkongen, ska jag sitta där i höst med filt och mössa eller? Var på telenor idag och snackade och han sa att det kunde variera från lägenhet till lägenhet beroende på hur tjocka väggar man har. Jaha, men kul att man visste det innan man tecknade? Och så finns det inställningar om man vill använda 3g, prioritera 3g, 2g osv. Och man kan inte ändra det, det är grått där liksom. Blir förbannad. Men nu har jag testat att sätta modemet rakt in i datorn, hade nämligen en liten sladd mellan innan. Fick faktiskt 3 streck av 5 i teckning, innan hade jag bara ett streck. Sen laddade jag ner firefox också, tänkte att det kan bero på internet explorer... Och det verkar snabbare, får väl se.

Jag kan bli rikigt förbannad och aaarrrggg när internet inte fungerar, när datan bara tuggar och tuggar och noll händer. Någon dataexpert som har något tips till mig? Kan inte detta så väl.. vet typ bara att firefox är bättre enligt många.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0