Breeze

Efter värsta beslutsångesten över vad jag skulle ha på mig så kom vi till sist ut! Vi mötte upp Pish, Dilshads bästis, på puben här i byn (?Är Arlöv en by? Det är nog ingen stad... På wikipedia står det centralort) och även hans bror med vän. Jag tyckte vi kunde ta bussen, men de andra ville ta taxi istället så okej.. Jag undrade om det inte var dyrare när man beställde en stor taxi till fem personer än en vanlig taxi men de sa nej.. Sagt och gjort, taxin kom och för det första så körde han som en jävla biltjuv. Asså jag sa till honom när han körde 90 på en 50-väg!! Då frågade jag om han inte kunde sakta ner lite! Shit jävla dåre!!  Seriöst, man har liv i bilen, betyder de ingenting? Iaf, så när vi kom fram till Malmö så kostade det 269 kronor. Det är knappt en mil dit! Normalt brukar det kosta 150, så hundra spänn mer typ för stor bil.. Bahh vi skulle tagit bussen! Men men, det var ändå en av de andra som betalade. Det är det alltid när folk är fulla :p Den som har druckit mest betalar.. ja, till en viss gräns :D

Vi gick iaf först och tog en dricka på en thailändsk restaurang och bar, ganska dött där, men vi satt och snackade. Sen kunde vi inte bestämma oss var vi skulle, Pish ville till Breeze, så det blev det. Första gången jag var där och troligen den sista! Då hade de andra gått in någon annanstans så det var jag och Dilshad och Pish.

Kvällen var faktiskt jättetrevlig, vi pratade och hade trevligt så det var absolut inget fel på det, men stället var lite pinsamt. Musiken på det ena dansgolvet var typ från år 2000, jag snackar "yeayea wow wow" med Martin, Spice girls, några låtar som jag kände igen från högstadiediscona hehe. Det värsta var väl när han spelade snövit-låten, "åh hopp vår sång e dum, men det gör ingenting" osv. Ja, det var sådana låtar typ hela tiden, det nyaste var väl Boten Anna. På det andra dansgolvet var det mest techno, vilket inget av oss gillar. Folket var också roligt. Det fanns många som klädde sig snyggt, men många vars kläder såg ut att vara hämtade från samma år som musiken.. Typ vita leggins med en rosa blomma på, eller grön klänning med paljetter haha. Nej men jag kan förstå att vissa gillar det stället, typ människor som inte känner sig att passa in på mer moderna nattklubbar, som har en udda stil och som inte vill bli uttittade eller äldre människor som vill kunna dansa utan att folk stirrar.

Men vi hade kul, dock så dansade jag inte alls, kände verkligen inte för det.. Men vi sa att vi får gå till Etagé nästa gång och sen drar Slagt igång snart också. Så nästa gång blir det mer dans, det hoppas jag :)

Japp, men idag ska jag plugga och planera ekonomin ;) Take care alla sötisar!


Min drink, min älskade Orgasm, blev jävligt misslyckad igår... Och hur många drinkar har man råd med?.. Just det, det var den enda som jag köpte under kvällen.. Bartendern blandade den med countreau! Vem fan gör det? Jag var tvungen att gå tillbaka och fråga för den smakade inte normalt.. Skulle iofs kanske proppat på mer att han skulle göra en ny.. men han sa att alla gör den på olika sätt... Det är en Choklad&kaffe-drink men denna med apelsinlikör i. Så min drink smakade typ nästan bara apelsin. Det är en aning skillnad från den vanliga smaken. Nästa gång ska jag iaf fråga innan hur fan de blandar drinken innan jag beställer. Ingen rolig överraskning...


Kommentarer
Postat av: Sara

skumt med drinken. Betalar man så mycket kan bartendern ju inte blanda i lite egna ingredienser, dålig stil. jag tycker faktiskt det kan vara rätt intressant och se vilka sorters olika människor som vågar sig ut och dansa loss. haha det verkar som om det var ALLA möjliga :)

2009-09-13 @ 14:55:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0