Tjejnamn

6 namn som jag skulle kunna tänka mig att döpa min dotter till:

- Hanna (fint namn och plus att min farmor hette så)
- Alicia
- Isabella
- Shelly
- Sienna
- Leya

Har märkt att när det gäller namn gillar jag namn med "i" i. Som ni kanske ser om ni läser namnen ovan. Alla "i" uttalas väldigt mycket. Vill även döpa min eventuella framtida son till namn på I. Grejjen är att jag inte tycker om svenska pojknamn. Det finns väldigt väldigt få som jag tycker är fina faktiskt, gillar Henrik eller Philip. Namn som jag helt enkelt aldrig klarat av är tex. Sebastian och Christoffer.. Smaken är personlig, me no like svenska killnamn, de är så töntiga. Förutom Henrik och Philip. Finns säkert fler fina också, ta inte illa upp :) Så det blir nog ett utländskt namn, gillar spanska eller blir det något mer internationellt som man inte riktigt hör ursprunget på... Engelskt kanske?




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0