Sista dagen som 21 år.

Ja, imorgon är man 22 år. Shit pommes frites. Innan kände jag mig inte alls som 21, men jag har verkligen mognat på sistone tycker jag. Kanske låter lite roligt men 22 hörs ju vuxet, det ÄR vuxet och jag har verkligen gått igenom saker som 21-åring som verkligen har utvecklat mig och fått mig att växa och mogna. Det är faktiskt ganska mycket som hänt.

Det roligaste som hänt under året som gått är..
* Danskursen i orientalisk dans
* Tysklandsresan med älskling i vintras
* Londonresan
* Alla tjejträffar med de tjejerna jag umgicks med
* Sommaren på Bistro
* Flytten till Arlöv
* Campingresa till Stockholm
* Börjat reflektera över min framtid (jobbmässigt)
* Såklart alla roliga stunder med vänner och familj och mormor&morfar



Jag ser inget direkt som negativt, utan istället så ser jag saker som jag lärt mig av och de är..
* När Dilshad var i Irak i 3 veckor och vi knappt hördes av
* När jag blev ovän med den jag trodde var min bästis
* När Shelly var sjuk

De här sakerna har haft negativ inverkan på mig, men det jag lärt mig är att vara självständig, att ha självförtroende (för det är ju bara jag som kan styra mitt liv och det är egentligen bara mig själv jag kan vara säker på) ansvaret som kan hamna på en när som helst, då någon man älskar blir sjuk och behöver vård, samtidigt har jag fått lära mig hur man kan hantera saknaden och det faktum att någon man älskar går bort - oavsett om det är ett djur eller människa, ras spelar ingen roll, det är kärleken som spelar roll.

Så kan man summera mitt år som 21, det har varit så sjukt jävla roligt på många sätt och vid tillfällen har hela tillvaron känts upp och ner. Har verkligen upplevt hur livet kan vara!


Sjukt roliga dagar. Min mage putar ut haha, fult!! Vi gick mer än vi åt kan jag säga, så det är inte frosseri som visar sig där :p

Kommentarer
Postat av: Sara

Min dator har kraschat, hela hårddisken är kaputt och internet därhemma fungerar inte.. så jag sitter i skolan nu. haha vilket problem. Grattis på din födelsedag i alla fall :) Hoppas den var fin!! Måste även berömma dig för utseendet på din blogg. Riktigt fint :) vi hörs av i veckan <3

2009-10-23 @ 13:05:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0