´



Såhär sitter jag just nu och dricker kaffe, har precis ätit hönökaka med mjukost. Fick för mig att köpa hönökaka igår i affären. De säger att man inte ska handla när man är hungrig, men för mig är det nog precis tvärtom. Om jag handlar mätt (som jag nästan alltid gjort) då får jag liksom bara med mig det som står på lappen, men igår köpte jag fiskpinnar, bitar a´la kyckling (av soja) och bearnesås, samt brödet då. Sådant som jag inte brukar köpa.

Jag sålde min bil igår. På vägen dit så smekte jag ratten och sa att jag kommer sakna dig min pärla.. Åhhh min första bil. Jag vet, lite dramaqueen, men ändå. Jag har verkligen haft kärlek för den bilen.. När jag först köpte den för två år sedan vårdade jag den så fint och pyntade den, jag och Dilshad har semesterminnen med den och jag själv har roliga minnen med den. Det känns iaf bra att hon som köpte den nog kommer vårda den, hade inte varit kul om någon äldre man som såg den som skrot hade köpt den. Typ sådana bilsamlare som det finns - köp och sälj. Men hon som köpte den var ändå lite lustig...

Först frågade hon vilken försäkring jag hade eftersom hon skulle köra på den innan hon tecknade en egen - WRONG! Sen igår sa hon att jag fick 500 spänn mindre om jag inte tankade fullt - WRONG!

Då blev jag arg, och tro mig - jag blir inte arg på främlingar så ofta, vågar liksom inte säga ifrån. Jag sa helt enkelt "Nej, i annonsen står inte att full tank ingår, det ingår aldrig när man köper en bil så jag ska ha femtontusen och du får tanka bilen själv". *stolt*

För vissa krävs det mer än för andra att våga säga ifrån. Så nu är jag femtontusen rikare :D Men gör inte inbrott, de ligger inte under madrassen.


Vad jag ska göra med dessa? Spara på mitt fondkonto... resa med de förhoppningsvis, det dyker nog upp något som de behövs till :)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0