Mardröm!

Ush vaknade av att Dilshad ringde och jag flåsade som fan. Ush ush drömde en jättehemsk dröm om att mamma dog i en bilolycka. Det var så verkligt också, alla vänner kom och grät och jag kände som att jag inte kunde stå, allt var bara en dimma. Jag drömde att de började snacka om vilken mat de skulle ha och började snacka om köttsorter och allt och jag blev bara så arg och så tänkte jag i drömmen att här är jag så sjukt ledsen och så ska vi på begravningen äta ett annat lik, det funkar ju inte? Ännu ett liv som tas... Så blev jag förbannad och började skrika att varför vi pratar om mat, typiskt svenskar, varför kan vi inte bara gå hem till oss så får folk komma om de vill, som de gör i andra kulturer. Och så gjorde vi det.

Det var så sjukt hemskt, jag kunde inte andas, visste inte var jag skulle ta vägen.. Mormor&morfar var där och många av våra vänner och släkt.. Har aldrig fattat det där med att svenskar går och äter efter begravningen på restaurang eller amerikaner bjuder på mat hemma hos sig. Jag förstår det verkligen inte och jag tänker göra liv i luckan om nån vill göra det när någon av mina nära begravs, vilket jag hoppas dröjer länge länge länge till, när jag är mkt äldre och har vuxna barn. Alltså om en evighet. Men iaf, jag tycker den är en sjuk tradition. Nu drar jag inte alla svenskar över en kam, för jag vet inte, kanske finns några som inte gör så? Jag tycker inte om det eftersom man ska sörja och inte gå och äta lyxmat? Restaurang är sammankopplad med firande och nu har jag aldrig varit på en begravning, men är det inte så att människor pratar som vanligt? Ursäkta mig, men vissa svenska traditioner tycker jag inte om. Gillar inte heller den arabiska kulturen där alla går hem till de sörjande och beklagar sorgen. Anledningen att jag inte gillar den är för att jag undrar om man vill att människor man inte står så nära kommer hem och klampar på... Jag vill i alla fall vara ensam med de närmsta bara. Undra om det finns något land som har en riktigt bra sed kring detta.

Men mamma lever i allra högsta grad, hon håller på att måla där hemma. Åh älskar henne mer än allt. Mer än allt i hela världen.

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch, fyfan vilken mardröm!!! Guuud..

Så hemsk!! Du ringde säkert din mamma direkt efter va haha aaaww, hade jag gjrort fan.

Ja, mammor är de bästa som finns! <3

2009-11-27 @ 12:22:30
URL: http://lillablondy.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0