Människa eller Gris?

Har ni läst nyheterna om ligan i Peru som misstänks ha sålt mördade människors fett till kosmetisk kirurgi i Europa? Polisen hittade en container med människofett och vävnader som skulle säljas till Europa och tydligen kan man få trettio tusen kronor per liter fett. Uhhh. Ja jag visste ju att man använder grisars fett till skönhetsingrepp, typ läppförstoring.... och jag visste ju att det finns allt möjlig äckligt i kosmetika (smink och krämer), såsom valhjärna, grisvävnad, djurfett - ja allt möjligt (i olika sorters smink o krämer och dessutom inte i alla!) men människofett?

I och för sig ska jag inte sitta här och säga att det är äckligare med fett från döda människor än från döda djur...  Hmm men djuren blir ju också mat i de flesta fall... i alla fall när det gäller fett som går till skönhetsoperationer. Men så är inte fallet i kosmetikaindustrin där valen och även myskoxe och vissa andra djur dödas endast för att ta typ spermier, hjärnceller och även ämnen från urinblåsan för att sätta i vissa anti-aging-krämer och liknande. Så, ja, jag vet inte. Det är egentligen groteskt allting. Jag tycker det är lite dubbelmoral att tycka det är okej att spruta in grisars vävnad i ansiktet och inte människors? Grisar är väl lika värda ett liv? Men som jag sa så blir de ju också mat.... o människorna blev bara mördade. Hmm.... men å andra sidan har människor haft ett bra liv till skillnad från grisen.

Vad tycker ni?? Människa eller gris?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6154219.ab

Kommentarer
Postat av: Sara

Egentligen tycker jag nog att det är samma sak, gris som människa. Fett som fett, men det är ju ändå hur vi har blivit uppfostrade att se på saker, om du förstår hur jag menar. Det är därför jag äcklas mer av detta än det sk. "normala" grisfettet. Jag såg däremot en film om fiskar, där de kokar nederdelen och äter medan överdelen och huvudet fortfarande lever. Människor är så jävla äckliga!! Låta djur lida på det viset... Sådana kan bli fett!!

2009-11-21 @ 17:19:03


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0