@ home

Idag har varit en hemsk dag, på grund av privata problem. Jag blir så förbannade arg när människor i min närhet försöker lura mig, det finns inget annat som gör mig mer arg.

Alla har vi våra små punkter som verkligen gör oss förbannade, arga, förödmjukade och ledsna och det är min punkt. Alltså att människor jag tycker om försöker gå bakom ryggen på mig.

Men som jag lärt mig i samtalsmetodiken, så måste man skilja på avsikt och inverkan. Den inverkan det hade på mig var kanske inte den avsikt människan hade. Så om ni blir riktigt förbannade försök då skilja mellan avsikt och inverkan.


Men om en person gör något idiotiskt och inverkan blir att såra mig, kanske inte avsikten var att såra, men det frångår inte faktum att människan är en idiot.



- Dont fool me -

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0