Brunett!

Idag har jag varit kreativ till tusen!! Började dagen med att inte sätta på datorn till frukosten, utan läsa lite i studentlivstidningen som jag får då och då. Sen städade jag hela lägenheten - dammsög, dammtorkade, rengjorde toalett och badkar, torkade golven.. Var väldigt trött sen faktiskt! Man inser att det bränner kalorier!

Efter det gick jag till Burlöv centrum där jag köpte hårfärg, pärlplattor och även pärlor och snöre att göra halsband av. Köpte också en billig film som verkade rätt bra (30 kronor styck på Tiger!). Sen gick jag till apoteket och fick massa testtuber av ansiktskräm och sen en tur till djuraffären där det fanns MEGASÖTA marsvinsbabysar!! Åhhh ville ta med mig hem! En helt rufsig med pälsen hit och dit och såg ut att ha våfflat håret :D Den andra sötingen hade ljusbrun päls, såg sammetslen ut med lite virvlar här och var och svarta rådjursögon - naaww!

Jag köpte alltså pärlplattor för jag tänkte pyssla lite och göra fina muggunderlägg o så. Ändå kul att pyssla lite ju när man har mycket tid över. Fanns även muggar med ritat motiv som man skulle måla själv haha, men jag kan inte måla, är inte konstnärlig. Det var tomtemotiv bland annat, så det hade ju varit fint till jul :) Köpte halsbandsgrejjerna på Tiger, där fanns rätt mkt pyssel. Det är en bra affär, billigt (10-40 kr det mesta) och massa fint!! De har alltfrån block och pennor, till filmer, till porslin och inredningssaker. Finns även i Lund centrum nära Mårtenstorget och Malmö centrum nära stortorget

Så när jag kom hem blev det flödande kreativitet! Ett muggunderlägg och ett halsband tillverkade jag :) Och nu är jag alltså brunett också. Tröttnade lite på min hårfärg som inte var nånting egentligen, den ljusa färgen gick mer åt det råttfärgade hållet nu kände jag och jag vill inte heller spraya mig mer med det där blondsprayet för det är ju inte bra. Är rätt mörk nu, men det är överskottsfärg så jag visar sen när jag tvättat håret någon gång i alla fall :)

Jag och honey åkte till föräldrarna ikväll med marsvinen också. Tittade på Idol, åt pizza och pratade lite med dem. Nice time. Så nu sitter jag här hemma i pyamasbyxor, ska snart sova! Honey åkte hem också innan så ni vet hehe. Ännu en helg appart. Saknar honom redan :S

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0