Sofie!

Den 15 maj har jag namnsdag!!
Kvinnonamnet Sofie, Sofia, Sophia är av grekiskt ursprung och kommer från ordet sopheía som betyder 'vishet' eller 'Den kloka'. Sofie kommer från franskans omformulering av Sofia.


Namnet var mycket populärt i slutet av 1800-talet och början på 1900-talet. Även under 1990-talet hade namnet något av en modevåg igen. Som bäst låg det 1996 på 13:e plats i listorna.
Det finns 28 110 kvinnor som har förnamnet Sofie . Av dessa har 12 629 namnet Sofie som tilltalsnamn/förstanamn.

Jag älskar mitt namn, det borde införas en egen namnsdag till Sofie! Det finns många som heter det. Istället ska vi behöva fira Sofia, men här, i min blogg firas SOFIE OCH ENDAST SOFIE. Sååå hipp hipp hurra! till alla er Sofie där ute!

Hittade två låtar på youtube med namnet Sofie/Sophie, här är dem!

1. Lilla Sofie av Hepstars år 1960




2. Jaz featuring Jay-Z år 1989. Hawaian Sophie.

 

Här är jag som hawaii-tjej på karnevalen i trean!



Sofie :)


Till alla ni andra 12 628 Sofie i Sverige - ha en superdag och en stor..

Kommentarer
Postat av: miin lilla sofie =)

haha tack för den lilla informationen jag fick...lärde mig något nytt idag =P visste inte om att du hette sofie =P väldigt vackert <3



hahahaha så ball med jay z och den svenska låten =D hahaha den va ju fan bra =D både och alltså...sen så tycker jag du ser GRRRR ut i hawai =D ska bara se till att få på dig en fin bh istället för de linnet så YYAMMI <3 kyss och grattis på din namnsdag =)

2009-05-15 @ 05:55:29
Postat av: Linn

Grattis på namnsdagen gumman!!!

2009-05-15 @ 09:52:47
URL: http://linnsi.webblogg.se/
Postat av: jessie

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN SNYGGING...

2009-05-15 @ 20:15:43
URL: http://jessiiejones.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0