Självförtroende!

Jag tycker så mycket om tubtopar/klänningar och ville även ha en bandeaubikini, men alltid när jag tagit på mig den typen av plagg har mitt "armhålsfett" (jag vet, det låter inte fint, men vad ska jag kalla det?) putat ut ovanför linningen. Jag har inte sett/hört att det gör det på andra tjejer och har varit lite kinkig, ungefär som: Jag har inte fett att tala om någon annanstans och DÄR ska jag ha fett?

Idag så pratade jag&min pojkvän om vad vi är minst nöjda över på oss själva.. Och då sa jag att jag vill ha sådana fina bruna lår som vissa andra tjejer har. Jag tycker att mina lår är fina - men de är lite fläckliga, ni vet sådär lite spräckliga i skinnet. Inte silkeslena brunbrända släta och jämna i färgen. Jag visste att jag inte var ensam om dessa två skavanker, men trodde de flesta inte hade dem.

Tills jag köpte veckorevyn!


Ser ni bulorna?? Jag gör det iaf! Jag är inte konstig, det är så en tjej är skapt.


Jag vet inte hur bra ni ser på denna bild, men praktiskt taget ALLA lår i tidningen var lite spräckliga och bleka. Det är ju fan inte normalt att ha så lena, bruna ben som de har i Venus-reklamen! Och det finns säkert tjejer som är skapta med de perfekta jämna, bruna, icke-fläckiga låren, men det är kanske snarare så att den bruden är exceptionell än att jag är det?

De hade även ett uppslag om celluliter där de skrev att 80-90 procent av alla tjejer har det och att det snarare är normalt att ha det och onormalt att inte ha det! Jag har inte upptäckt någon cellulit på mina lår hittils, men har sett exempelvis Jennifer Lopez och hon har en massa utav de där trollen! Fick lite ångest, måste börja röra mig, så de inte kommer. Man kanske borde vara lycklig sålänge man har undkommit dem!

Nu känner jag mig så jävla nöjd med mig själv! Tack Vecko revyn för att ni visade normala icke-retucherade tjejer! Och att ni lyfte upp sanningen om celluliter, för jag förstår att det skapar komplex om nåt!!

För vem fan ser ut som  i Venus-reklamen?? Really?

Kommentarer
Postat av: sara

men Sofie! haha de där "bulorna" har typ 9 av 10. Där finns för det mesta alltid lite fett. Ingenting du behölver skämmas för :) Jag har också sådana så nöär man har linnen/klänningar utan armar så kan det komma lite bulor. men vem tittar på det? förutom man själv? haha hoppas dina bulproblem löser sig :) Kraam

2009-05-24 @ 17:43:38
Postat av: Jessie

Men sofie, anledningen till att man inte brukar se allt fett och skavanker är ju för att allt och alla fixas och retutchas (stavning) i något data program innan bilderna sätts in i tidningen.

Ingen är felfri och tacka gud för det.



2009-05-26 @ 10:52:44
URL: http://jessiiejones.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0