Shelly&Lillan



Tänkte slänga in en liten uppdatering om Shelly! Hon mår inte bättre. Hon har ätit lite den senaste veckan, alltså grönsaker, men idag slutade hon äta igen. Hon äter väldigt lite i vilket fall så jag ger henne näring genom spruta några gånger per dag.

Hon är fortfarande snorig också. Det konstiga är att det inte går över, för marsvin blir sjuka och avlider väldigt snabbt. Chica, mitt gamla marsvin exempelvis, hon blev sjuk och avled inom loppet på några timmar. Så brukar det gå. De brukar leva högst några dygn, max 3 typ. Men Shelly har överlevt i 3 veckor och 2 dagar. Men nu är hon tillsammans med Lillan igen sedan några dagar tillbaka. Så vi hoppas att hon ska bli bättre. Lillan är också en tok! Haha. Nyss hade jag Shelly i knäet och matade henne med sprutan, så kom mamma med Lillan och hon började nosa på sprutan och suga på den! Så lyfte jag den för att spruta i hennes mun och hon bara lutade sig bak och började svälja haha. Hon gillade tydligen näringslösningen! Sen när jag slutade så sträckte hon sig efter den och började bita och dra i själva sprutan.

Haha, tydligen är näringslösningen god, så Shelly borde alltså gilla den, trots att hon inte gillar att ta den så mycket. Hon har ju ingen matlust så det är kanske därför hon inte vill ha. Vi har i alla fall haft skitkul här hemma, Lillan har levt låda här och busat och haft sig. Hon är en riktig pingla :D

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0