Arlöv nästa :)

Jag fick lägenheten idag! Jag ska skriva kontrakt på torsdag. Jag ska flytta till Arlöv, det är en del av kommunen Burlöv, som även består utav byn Åkarp.  Det ligger ca 7 km från Malmö och 1,5 mil från Lund. Arlöv har 16 113 invånare och Burlöv är faktiskt till ytan den näst minsta kommunen i Sverige!

Jag tror jag kommer stortrivas där! Lägenheterna är superfina och det jag gillar med Arlöv är att lägenhetsområdet är fint och har grönområde och därför inte ser lika betongaktigt ut som andra lägenhetsområde. Sen har de stoora inglasade balkonger :) Där finns också allt jag behöver inom ca 4 minuter promenad från mitt hem - ett köpcentrum med alla de bästa klädesaffärerna, mataffär, apotek och lite längre bort finns pizzerior, konditorin, bibliotek (dock ingen kurslitteratur där), pub, bowling, tandläkare och vårdcentral. Att det bara tar ynka 5 minuter med tåg till Malmö sätter pricken äver i:et :) Jag pluggar ju där, som ni vet så nu kommer min pendlingstid att vara cirka 10 minuter istället för 1,5 timmar. Dessutom nära mina vänner och min pojkvän.

Så dit ska jag flytta den 1:a augusti. En lägenhet med sovalkov, hyfsat stort kök och en väldigt bra, stor balkong :) Jag är nervös som fan att flytta hemifrån, så ni vet :p tihi


Kommentarer
Postat av: jessie

GRATTIS BRUDEN. hoppas det blir toppen bra i arlöv.

Min prins är född och uppvuxen (iaf lite) i arlöv.

du måste ju visa bilder på lägenheten.

:)



puss

2009-05-26 @ 10:45:25
URL: http://jessiiejones.blogg.se/
Postat av: arlövar brud <3

yeeeey !!!! ska bli så skönt att äntligen ha dig här hjärtegull =) hihihi du är så söt och du är så bra sötnos.



ska bli kul att hjälpa dig hitta möbler och allt till lägehenteten, dock inte dekorera den för att ja...jag är inte direkt den bästa på sånt....men bara typ följa med och "hjälpa" dig...=P



kan som sagt nästan se din lägenhet härifrån...hade sett den väldigt klart och om du hade stått i balkongen hade jag sett dig om nu alla dessa träden inte va i min FUCKING VÄG!!! men....tur för mig så slipper jag att du ska kunna se mig ;) hehe stalker.. Kyss

2009-05-26 @ 11:27:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0