Girighet

Gick ner för att mysa med marsvinen och pappa tittade på Agenda. Jag gillar sådana program ibland, men mitt favorit är debatt hehe. Nyheterna är inte så intressant för där bara rabblar dem upp en massa saker. Jag tycker det är mer intressant när man får riktig inblick i ämnen som är samhällsfrågor, såsom exempelvis Israel-Palestina-konflikten, Rosengårdsbråken och poliserna och nu pensionsbonusar.

Det var VD:n för AMS pensioner som fick typ 1 miljon / månad i lön, plus att han hade fått dubbelt så mkt som sin lön i pension tror jag det var. Eller kan det ha varit VD:n för ett annat pensionsbolag, men det var iaf en vd för ett pensionsbolag som fick dubbelt så mkt som sin månadslön i pension. Sen sänkte de pensionerna för deras kunder för några dagar sen el veckor sen kanske. Det är sjukt. Då är det något fel på samhället. Om chefer ska ta ut flera miljoner per år och deras kunder inte få ett schmack! Omoraliskt. Jag kan undra hur de där topcheferna tänker? De tycker det är helt rimligt att behöva en lön och bonus på flera miljoner? Andra blir glada om de vinner det på lotto en gång i sitt liv. Vad är det som gör att de kan leva med sig själva? Så jävla svårt jobb har de inte!

Tänk på alla andra livsviktiga yrken vi har - poliser, kirurger, akutläkare, ambulansförare, STATSMINISTER (bara några stycken), då skulle fan de också haft fetelöner. Jag tror inte ens Reinfeldt har en sådan lön som vissa VD:ar. Sicked! En man på mammas jobb är chef över 5-6 personer typ. Han delar ut sina arbetsuppgifter till alla hans underordnade, så han gör knappt något själv, han jobbar bara några få timmar per dag. Och sen har han en lön på typ 60 000 tror jag. Jag blir så förbannad på sådant!

Jag avskyr giriga människor. Lika arg blir jag på personer som är giriga när det gäller att få saker... Julklappar tex. Om de inte får lika mycket julklappar som sina syskon blir de sura eller som en på mammas jobb, som har bestämt med sin fru att inte byta, men om hon inte får något blir hon sur. Men hon köper inget till honom.

Jag har nog de värsta exemplena i min släkt, men kan inte dra upp de här med risken att någon av de skulle hitta hit. Men det är väldigt svårt för mig att tåla deras girighet när jag är helt tvärtom själv..

Nu ska jag sluta skriva, jag har skrivit alldelees för mycket. Men jag tycker det är så intressant att prata om, girighet. Det är ett tecken på ett dåligt liv, om du frågar mig.

Kommentarer
Postat av: jag fick bara 2 miljoner denna månaden =((

fyfan...jag hatar sådana människor verkligen hatar dom !!



och det är nog inget man säger för att man kanske är en aning avundsjuk för att dom har så mycket pengar, men att ta så mycket pengar som inte äns är deras, då hoppas jag verkligen dom får dåligt samvete, så dåligt så att dom inte vill använda sig utav de pengarna... man tror att ja ju rikare de är desto mer generösare är de

my fucking ass att det är så...dom blir ju inte rika för att vara generösa...



jag undrar då igentligen, lever sådana människor ett bra liv med sin girighet ? jag menar tillslut så handlar det inte bara om pengar som typ han på din mors jobb...då hanldar det om små grejer också..julklappar, födelsedagar, alla hjärtans dag, (namnsdag), ja bla bla bla med mera...



men jag menar bara på att har man väl börjat så blir det bara värre, då man fått de lilla smakprovet av pengarnas värde....mums*



aja jag blir bara irriterad på sådana människor, det är verkligen tur att jag inte har en sådan människa som vän för då hade han garanterat fått sig en örfil eller två....make it three



jag kan bara tänka mig att dom är sådana som skryter om sina cash också...(med en stockholms brytning) "aa jag tjänade inte en så bra lön denna månaden, jag hade hoppats på 1, 500, 000 kr men fick istället 1, 300, 000...så jag gick hela vägen till alla andra VD'n och klaga lite"



aaaah nej jag ska sluta skriva, blir bara irriterad...kl 6 på morgonen...hehe kyss love



Mahal kita <3

2009-03-23 @ 05:55:51
Postat av: Sara

jag har med tänkt på alla toppchefers löner på hundratusentals kronor plus en massa bonusar. Jag menar gör dem verkligen så pass mycket mer än andra arbetare att de är värda det? NEJ! Vad ska de ha miljonerna till? Finns det ingen gräns för vad som är normalt. Samtidigt som de smugglar undan sina egna sparpengar för att det går dåligt för pensionsfonderna. Men varnar de den vanlioga svensson? NEJ. De spelar ett spel med andras pengar på grund av girighet och samtidigtr som fler och fler blir arbetslösa tjänar de mer. Svin är det vad dem är!

2009-03-23 @ 19:31:53
URL: http://lifeofsassi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0