Grattis Sverige

Hej hej. jag har inte bloggat för att det är i stort sett oförändrat sen jag skrev sist... men idag var det ju nationaldagen och lite firande i byn här. Jag, mamma och brorsan drog ner dit i eftermiddags och checkade in hans balåk! Bal-åk alltså. Hehe lite svårt att tyda det ordet kan jag tänka mig. Det var nämligen en liten uppvisning av gamla fina bilar på en stor parkering och där var den som han ska åka med till balen imorgon. Den var jäkligt grann, som vi skåningar säger. Lång, svart, glansig, från 1962. Amerikanare. Riktigt tjusig och jag vet att hans dejter kommer bli svaga i benen när de ser den! Sen bytte han om till smokingen också, det var kul. Ska bli kul att se honom imorgon innan de åker. Kan tyvärr inte följa med familjen till själva balen, där de ska ta foto och titta på alla andra finklädda studenter, eftersom jag ska jobba klockan fem.

Annars... Dilshad kom en väldigt liten stund.. och när jag lämnat av honom möttes jag av att pappa&morfar satt och kollade fotboll på nedanvåning och Henrik och hans polare på ovanvåning och då kändes kvällen oräddbar. Men som tur var kom mormor&mamma inom tjugo minuter. De hade varit på lite allsång en stund och det blev en mysig stund trots fotbollen. Blev kaffe och prat och lite choklad. Så kvällen artade sig trots allt. Aja... imorgon ska jag ju jobba så jag kanske blir lite uppiggad kanske, kanske blir lite glad då över att umgås med kollegorna och förhoppningsvis trevliga gäster. Vi får väl se..

Ja, jag kan väl iaf säga grattis till Sverige idag, för Sverige har ju inte gjort mig något hehe. Detta underbara land, som jag verkligen älskar och trivs i och känner mig trygg i. När jag skrev om Sverige blandade jag in politik och system, och det är ju också Sverige. Så på ett sätt hyllar jag idag landet Sverige som nation, med en fungerande riksdag, demokrati, polis- och rättssystem, som inte vill kriga eller härska, som vill hjälpa andra och vill att alla ska ha det bra (så bra som man förtjänar). Där jag känner mig trygg och skyddad. Men jag hyllar Sverige som land också, för det är kanske det denna dag är till för. Sverige med sina årstider, som med sitt osäkra väder ändå blir charmigt, med sina skiftande landskap och vackra natur - rapsfält, ängar, kullar, skogar, fjäll, slätter, berg, sjöar, bäckar, källor. Sverige är ett underbart land ♥

Kommentarer
Postat av: Sverige, Schweden, Sweden, Suede

Du gammla du friia ;P hehe ne men sverige är verkligen ett fantastiko land, men den har som alla andra länder sina speciella sidor också, men då är det iförsig inte själva landet som gör det utan människorna, dess åsikter, fördomar, invandrare med sina problem, oskyldiga invandrare som får för det...och en massa andra smått och gott



jag kan ju förstå att alla älskar ju sverige, jag menar...vad finns det i sverige som man ej älskar ? jag vet inte...då bortser jag från folket, den har allt, man får hjälp med allt så länge man vill ha hjälpen, man kan få allt så länge man kämpar en liten stund, så ja..man kan nog nästan säga att sverige är möjligheternas land =)



men att älska sitt land så pass så att man blir nationalistisk, för ett "rent" sverige...alltså bort med "blattesvinen" och en ja...massa andra smått o gott där med...det suger, det suger fet K**

men men, alla här har vi också våra åsikter..men jag tycker det är rätt taskigt att de påverkar, lurar in många andra svenskar till det, påminner verkligen om dåtident tyskland och dess nazister, och det va för ca 70år sedan..



jaja jag älskar sverige ändå, man har fått en väldigt stor hjälp av dom och för det har sverige förtjänat ett stoort tack inte bara utav mig, men utav hela landets invandrare...



jaja puss älskade, hoppas du har det bra på jobb, första dagen =) hehe kyss <3

2009-06-07 @ 17:17:08


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0