Hey, waitress!


Trött servitris i pyamas! :p

Nu är jag hemma från Bistro och kvällen var skitbra. Jag gillar att jobba... det känns som att det är bara en sådan "här&nu"-känsla när man jobbar. Man har cirka 1 timme att göra bra intryck på människor och få de att känna sig omhändertagna och uppassade och man får så mycket tillbaka. Jag får så många leende och varma ord. Ett leende säger ju så mycket. Inte falska leende utan riktiga leende där man ser att människan sänder goda känslor till en. Även idag sa några gäster till chefen att det var så trevlig personal. Jag trivs verkligen med det yrket... jag tror jag trivs med att gå in i rollen där man är social och pratglad och artig, eftersom jag annars kan vara ltie blyg kring nya människor, speciellt äldre. Människor i min ålder har jag oftast lätt för att snacka med. Sen att det känns som att man står i centrum hela tiden och gästerna behöver en för att kunna äta sin måltid.. Ja, jag känner mig helt enkelt behövd, viktig och omtyckt när jag jobbar, och vem vill inte känna så? Kan tänka mig hur givande andra arbete är då om jag känner såhär bara genom att vara servitris!!

Imorgon ska jag försöka gå upp tidigare så det inte blir som idag, att tiden bara rinner som i ett timglas! :p Jag önskar jag kunde sova med Shelly, hon är så himla söt och liten.. Men jag vill ej, dels på grund av att hon bajsar rätt äckligt och jag inte vill riskera att få det på mig (!) och dels för att hon inte kan dricka om hon sover hos mig. Får drömma att jag sover med henne (A).

Hörs imorgon!!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0