Hallon!


Har fått för mig att jag lider utav järnbrist, vilket säkerligen stämmer. Har känt mig trött på sistone och orkade knappt spela kubb eller badminton med älskling. Jag trodde det var solen, men idag tänkte jag att det kan vara järnbrist. Det drabbar mest kvinnor, vegetarianer och under mens. Check på alla tre hehe. Soom den duktiga flicka jag är så började jag genast att behandla :D

Har kollat upp saker som jag bör äta och kört och handlat ingredienser till en linspastej som jag också har gjort och den står i kylen. Får se om den går att äta hehe, man kan ha den på mackan. Linser är nämligen bra för vegetarianer, likaså bönor, men jag tycker det är svårt att komma på recept på bönor&linser! (ge mig gärna!)

Jag köpte även glass så nu har jag ätit en stor portion hallon med vaniljglass. Detta stod om hallon på en hemsida.
Ett superbär med hälsofördelar - Hallon är fiberrika och hjälper därför till att reglera kolesterolhalten. Bären innehåller mycket C-vitamin, folsyra, järn, kalcium och kalium. Hallon är dessutom slemlösande, avgiftande och kan lindra menstruationssmärtor.

Hur bra är inte det?? Jag undrar om det är dyrt att köpa.. Tänkte om jag ska börja äta en kopp i veckan, som de rekomenderade, men det har jag kanske inte råd med sen när jag ska leva på studentbidrag, sacree :p Igår var det faktiskt en man, typ 50+, som åt på Bistro som frågade mig vad jag ville bli när jag blir stor haha. Jag sa att jag går IMER. Och han var stockholmare, så han bara:

Imor?
haha. Neee Imer, det är jag som är skåning :p

Trevligt att någon frågar sådant. Så berättade jag och han sa att han faktiskt inte visste så mycket vad migration betydde. Kul att kunna känna sig smart framför vuxna män ;)

Men men, nog om det. Ett sidospår. Jag ska iaf försöka äta järnrikt nu! Nu ska jag gå och göra nåt annat. Vill umgås med Lillan men vet inte hur jag ska umgås med henne... Ska leta lite fakta på marsvinssidor.

See yaa!!

Kommentarer
Postat av: Linn

Du kan ju göra chili con carne om du gillar det :P bara ersätta köttfärsen med quornfärs, där har man bönor i och är skit gott :D Me love it iaf!! Färska hallon är ju ganska dyra, men frysta kostar inte alls mkt, brukar köpa det och göra smooties :D

Längtar tills vi ses!

Puss på dig!

2009-06-25 @ 16:24:39


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0