Vardagsrum!

(vaar-dax-rom)
Man kan hitta allt på wikipedia! Jag skulle söka på vardagsrasism, vilket man dock inte kunde hitta, utan. " Menade du vardagsrum?". Hehe vad står där, tänkte jag och fick mig dagens skratt. Varsågoda, skratta på!

Svenska vardagsrum möbleras ofta med en sittgrupp som kan består av en soffa (ofta en hörnsoffa) och en eller flera fåtöljer, vanligen grupperade omkring ett soffbord, med hushållets största TV-apparat i blickfånget. Många har också en bokhylla och en stereoanläggning i vardagsrummet. Ett arv från finrummet är att vardagsrummet ofta har parkettgolv - om det inte byttes ut mot heltäckningsmatta under 1970-talet.

I större vardagsrum kan det även finnas en matsalsmöbel som enbart används vid högtidliga tillfällen. I många lägenheter ligger balkongen i anslutning till vardagsrummet.


Oh haha! Detta var en lektion hos SFI om svenska vardagsrum :p Så inte nya besökare blir helt vilsna när de kommer hem till en svensk!


Kommentarer
Postat av: jessie

Jo visst kan tankarna vandra hur långt som helst ibland, vänner kommer och vänner går men dom riktiga består, jag är så sjukt glad att jag och min bästa vän har hittat tillbaka till varandra, vi har varit vänner i 9 år och hon är den jag alltid har roligast med,och nu är vår vänskap vilkorslös, inga sura minner om man inte ringer varje dag, både hon och jag vet att vi alltid är välkomna hem till varandra, och är man ledsen så finns vi alltid där för varandra, och det är jag tacksam för, hoppas du oxå har någon riktigt bra vän,



klart vi ska lyckas sofie, tänk så många saker man har att se fram imot, sommar sol, bad och strand, äventyr kanske utomlands, framtiden har oändliga saker att bjuda på, och det får man ju inte gå miste,



kram på dig

2009-01-11 @ 23:38:33
URL: http://jessiiejones.blogg.se/
Postat av: Sara

haha, men beskrivningen är ju nästintill sann. Så ser det för det mesta ut haha men gud vad tråkigt när man tänker på det, att alla svenska hem i grund och botten har samma inredningsstil.

2009-01-12 @ 18:33:04


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0