Äckligt.

Jag känner mig faktiskt ledsen nu. För jag trodde att jag gjorde något bra som inte åt kött, och jag har kännt mig ren. Men tji på mig. Gick in på greenoption.org, en jättebra hemsida. Där kunde man hitta allt som vetegarianer ska tänka på, livsmedel, näringsämnen, ja allt. Så hittade jag detta:

Gelatin:
Luktfritt, smakfritt och färglöst ämne som erhålls vid kokning av hudar eller ben rengjorda från kött och fett. I Sverige och övriga Europa kommer 95% av gelatinet från grissvål (hudvävnad), men också från klövar, mulen, brosk med mera. Gelatin används bland annat vid matlagning och inom läkemedelsindustrin; i godis, pudingar, glass, kosmetika, film, vitaminkapslar med mera.

Ush. Enligt greenoption finns det gelatin och slaktavfall i nästan allt lösgodis. Jag tänker hädanefter titta, för jag vill inte äta detta. Jag vet att jag ätit gelatin, jag visste aldrig att det var gjort av djurens kroppsdelar. Ush ush ush.

Jag mår illa =(

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0