suck

känner mig lite deppig känns det som..  dels för att jag är arg på läraren.. mamma&pappa stod på min sida faktiskt när jag berättade om svaret jag hade fått på tentan. Jag mailade henne och frågade om man var tvungen att förklara begreppet för att få VG eftersom att frågan löd "på vilket sätt menar Ylva Brune att det pågår en institutionell diskriminering av invandrare i media?". I artikeln nämnde hon inte ens begreppet institutionell diskriminering, därför skrev jag helt enkelt om vad hon skrev - diskriminering av invandrare i media. Men så skrev läraren i mail nu att hon tycker att det är viktigt att förklara ett begrepp som man ska använda sig av eller något sånt. Sen fanns det dessutom ett kapitel i en av böckerna där författaren skriver om detta. Jag är så förbannad! Vi hade typ 3-4 böcker att läsa, samt 3 artiklar och en av dem var av Ylva Brune, tror ni inte att man tar för givet att det är den då? Inte sitter man och kollar i innehållsförteckningen efter hennes namn? I en helt annan bok? Jo det skulle man tydligen göra... och läraren själv snackade bara om artikeln när hon snackade om Ylva, därför hade jag aldrig hört talas om att hon visst hade skrivit ett kapitel också. Jag är bara förbannad för att hon var så jävla otydlig, det framgår inte ens av frågan att man ska definiera begreppet. jag känner mig så jävla sur att vissa andra lyckades räkna ut det, de är kanske synska, fan vet jag! och varför i helvete kollar man i en av böckerna när man ser hennes artikel framför sig? jag känner mig verkligen förbannad just nu. för att jag känner mig dålig och då blir jag arg.. och ledsen. Det finns vissa människor i klassen som aldrig pallar leta efter rätt källa när vi gör tenta utan alltid (under hela terminen) kollar i den boken efter alla svar, eftersom den boken innehåller mycket och förenklar allting typ en miljon gånger. De kollar av ren lathet helt enkelt och sen får de IG eller precis G, bara för att de inte kollat i den källan som läraren ville, utan tagit den enkla vägen. Och denna gången så fick de bra betyg för att de gjorde samma sak som de brukar och denna gången SKULLE vi använda den boken och det gjorde ju inte jag, för jag brukar inte kolla i den boken utan i det som läraren vill, fast denna gången visste jag tydligen inte vad hon ville ha. och mitt ego har skadats som fan av att halka ner så långt, speciellt av att få samma betyg som en viss annan person. nu vill jag bara ge mig fan på att få ett jävla A nästa tenta, och hamna långt över en viss annan person igen så mitt ego kan komma upp. den personen har alltid tagit den enkla vägen, inte ens ansträngt sig, gjort narr av mig för att jag försöker och nu fick vi samma betyg, inse frustrationen!! men den klassen vi går med just nu är brainiacs så jag hoppas inte att mitt betyg lider av att vi fått einstein i klassen?

Var tvungen att skriva av mig. Och det där är helt ärligt vad jag tycker, jag är medveten om att det ser ut som att jag är en överlägsen typ antagligen, men så be it. Jag är van vid att få skitbra betyg då blir man jävligt sur när man halkar ner till en jääävligt låg nivå. Sen är jag arg för att jag läste Saras blogg och hon skrev om djurplågeri och det gör mig så jäkla arg. människan kan vara så himla dum i huvudet... har sagt det förr.. önskar det värsta till djurplågare.

sen är det något annat också. ibland känns det som att jag verkligen inte vet vem jag kan lita på. hur vet man det liksom.. och jag blir så jävla trött på det ärligt talat.


Kommentarer
Postat av: the bitch is on fire

amen vaffan är hon helt fucking trög i huvet eller? bara för det så ska du verkligen verkligen detaljera exakt alllla ord som finns där !! fan va irriterande, trodde ju att det skulle vara ett missförstånd, att hon har haft en lång grej i halsen samtidigt som hon skrev betygen eller något annat, men hon har fan haft en plåga i röven och tydligen tatt ut det på dig! aah jävla kärring, hon inser inte att hon sänker en annans självförtroende när det är hon som är korkad, man tänker aldrig på hur mycket lärarna kan påverka en, jävla kärring! jag tror iallafall på dig gumman, du kommer att fixa de andra, bara får så fucking spel att dom andra fatta att man skulle förklara detaljerat, aaah puss gumman

2009-02-04 @ 05:35:11
Postat av: LinnsAN

Fattar att du är piss off gumman!! Hade också blivit jäkligt förbannad.. Har själv blivit det ett antal gånger när man tycker att man förtjänar bättre betyg än vad man får!! :/ Nästa gång får du A, I know it! <3

2009-02-04 @ 11:20:11
URL: http://linnsi.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0