Love.

På Spraydate finns en tävling att man ska skriva en kärlekshistoria på tio ord! Vilken utmaning!

Detta är mitt bidrag:
Solen sken på dig och jag visste redan då - kärlek.

Rösta på det här är ni jättegulliga!!

Det jag talar om är min första date med Dilshad. Redan innan vi någonsin träffats kunde vi prata i telefon i mer än en timme. Vi träffades på en fredag, den 6 april. Vi skulle mötas vid tågstationen i Lund och jag gick ditåt. Jag ser någon stå och luta sig mot väggen precis vid ingången. Solen sken på honom och hans ansikte var fint gyllenbrunt. Han var så fin att jag inte kunde tro att det var han. Är det han? Nej det kan det inte vara.. men det är ju bara han som står där.. Allt annat folk runt omkring kändes inte av, det fanns bara honom i mina ögon, han var allt jag såg. Och det var han...
Vi fikade på Mormors bageri (inte min mormor, det heter så!) och stämningen var spänd, på ett pirrigt sätt. Det som bara skulle vara en rolig grejj blev till en date med kärlek vid första ögonkastet. Ända sedan den dagen har vi varit oskiljaktiga och förälskade i varandra. Visst var vi kanske inte kära i varann efter första daten, men för mig kändes det som att jag bara visste att det var honom jag ville ha. På andra dejten blev jag förälskad, på tredje var vi hemma hos min kompis och han gjorde en fläta på mig som jag hade kvar i en vecka minst. Fjärde dejten berättade jag att jag var kär i honom... På femte dejten blev vi ett par. Den 29 april.

Tiden mellan dejterna pratade vi hur mycket som helst i telefon och skickade sms.

Han sa till mig att vi skulle ta det lugnt efter jag berättade att jag var kär, och jag tänkte att det var sista gången jag träffar honom. Men istället började jag bli uppvaktad med en massa söta sms, som
"Wise men say only fools rush in
But I cant help falling in love with you
Shall I stay Would it be a sin If I cant help falling in love with you?"

Knappt en vecka senare bad han mig komma till Vittsjö. Han var där med sina vänner och ville ändå träffa mig och jag körde dit på en söndagskväll.. Jag minns när vi såg varann, jag kom körande och han gick längs vägen och väntade. Vi bara log och han gav mig det största leendet jag sett. Hans kompis pappa kallade mig för Dilshads tjej och det var då vi officiellt blev tillsammans kan man säga. Vi rodde ut med båt och det var fullmåne. Riktigt klar fullmåne.


Vår första dejt :) <3.. Min älskade i Grekland.

Kommentarer
Postat av: <3 <3 <3 <3 <3 JAG DRÖMMER<3 <3 <3 <3 <3 <3

haha du är så söt gumman =$ vad kan jag äns säga som kan låta bra i jämförelse med detta....jag ska inte skriva mycket, ska bara säga Tack älskling för att du finns, tack så hemskt mycket för att du valde mig och tack och åter tack för att vi är tillsammans...jag ska nog tacka dig gumman ska du se =) kyss hjärtat, aaaah jag älskar dig !!!!

2009-02-06 @ 05:46:04
Postat av: jessie

naw. ni verkar vara ett riktigt gulligt par, <3<3<3





2009-02-07 @ 11:35:13
URL: http://jessiiejones.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0