Invandrarpolitik!

Invandrarpolitik = den politik som bedrivs kring mottagning, boende, integration.
Invandringspolitik = den politik som bedrivs kring lagar om asyl och uppehållstillsstånd.

Har ni hört om Moderaternas förslag på invandrarpolitik? Dessa punkter är mest intressanta för mig:
Obligatorisk individuell introduktion i Sverige
De som väljer att bo i överetablerade
(vackert ord för kommuner där det finns många invandrare/flyktingar) kommuner under asylsökningsperioden ska kunna förlora delar av ersättningen.
Grundläggande svenskakunskaper för medborgarskap.

Det var et viktigaste, plus att om en flykting får avslag på sitt asyl så måste han/hon lämna landet och kan inte stanna papperslös, så att säga.

Varför har vänstern emot detta? Om någon av er har argument mot detta så vänligen förklara dessa argument för jag förstår inte hur man kan vara emot detta. Att kunna svenska ska vara självklart, varför ska man annars bli svensk? Man blir svensk genom medborgarskap, men en svensk kan prata svenska och om man inte vill tala svenska ska man inte heller vara svensk, så enkelt är det. Och att man ska kunna förlora ersättning är superbra. Vad fan har socialdemokraterna gjort mot problemet på Rosengård? Det växte upp medan de satt vid makten och det kan inte fortsätta, det tycker nog till och med många av invånarna där. Iaf ungdomar. För de flesta förstår att man integreras inte i ett land om man bosätter sig i en stadsdel där det bara finns människor från andra länder, samt sitt ursprungsland. meningen är ju inte att man ska fortsätta som man gjorde i sitt ursprungsland, utan man är faktiskt i ett nytt land nu. Som en kille sa på tv igår - klart man ska kunna svenska, hur ska man annars få jobb? man kan inte komma till Sverige och förvänta sig att leva på bidrag.

Jooodå, med socialdemokraterna vid makten så går det! Jag trodde jag var en socialdemokrat... eller vänsterpartist. Men jag har märkt att så inte är fallet. Jag tycker var och en ska kämpa för att överleva och självklart ska man hjälpa dem som inte längre kan kämpa, men så lätt ska det inte vara att åka snålskjuts. (och nu talar jag inte om flyktingar, utan om alla människor som lever på bidrag för att de inte pallar jobba). Har själv en i släkten.

Ser fram emot att höra era åsikter :D


Kommentarer
Postat av: Jorden är rund för att det inte ska finnas några gränser!

"om en flykting får avslag på sitt asyl så måste han/hon lämna landet och kan inte stanna papperslös"...



jag vet inte riktigt om jag kan hålla med dig om just det kära gumman...eller jo jag kan ju hålla med dig..men varför stannar dom ofta? ofta är det ju för att dom riskerar att dö i de landet så tro fan att dom försöker förbli kvar, och migrationsverket är nog inte de smartaste människorna ja vet, verkar som dom ger avslag så som dm själva känner och tycker, och även för vilka som ska stanna kvar..



jag vet inte men visst håller jag med dig om att om man har fått avslag så ska man ju givetvis till sitt ursprungsland, men om jag hade riskerat att dö i kurdistan, inte fan går jag med på att frivilligt åka hem...det måste du förstå och som sagt..migrationsverket har skickat hem en del som ja riskerar att dö..dom skiter i vilket...känns det som och verkar.



men visst..är det så att han/hon/familjen vill flytta till sverige för att vilja bo i ett annat land bara sådär, eller vilja jobba här, eller fan som helst...då kan jag ju förstå...eller bara att man kanske är trött på elände i sitt land, då vill jag nästan att man ska vara kvar och försöka rätta till landet, klart inte om man själv riskerar att skadas, men som kosovo t.ex...där är fan inte så extremt så att dom måste fly om du förstår vad jag menar, men typ irak och många andra krigsdrabbade länder..



men sen när man hjälper dom så fucking mycket så har dom mage och nerver att vara så fucking otacksamma! aah jaja men jag hoppas iallafall att rätt människor sitter i migrations verket...orkar inte med fler bönder som inte kan tänka längre än va deras (penis) höll jag nästan på att skriva, men näsa når...aja...men vi får se hur det ser ut...kyss flickan...

2009-02-18 @ 18:29:37
Postat av: Sara

Jag håller med dig Sofie! Jag tyckte om sossarna innan men de gör att många människor (svenskar som invadnrare) hellre sitter hemma än jobbar i och med att de får så mycket bidrag!



Jag tycker nu om moderaterna, de är inte så pass fientliga som sverigedemokraterna och skillnaden mellan sossarna och moderaterna är inte så pass stor egentligen.. (jag märker nästan ingen skillnad nu med moderatsytret) dock tycker jag att det är dumt av M att sänka pensionen för de gamla.. De har ju trots allt (de flesta av dem) jobbat i hela sina liv.



Punkterna som Moderaterna föreslagit är bra! Det gör att vi allihop blandas och lär oss av varandra. Annnars blir det att invandrarna i de invandringstäta områdena inte lär sig svenska oftast eller förstår hur svenskarna ser på bland annat kvinnan (här tänker jag på hedersmord) och hur svenskarna beter sig.

Moderaterna hjälper med hjälp av dessa punkterna så att förhoppningsvis fientligheten kommer försvinna i Sverige. Det är mycket ilkska hos folk och jag känner en familj där pappan kom hit i en ålder av 30 och nu är han runt 50-60, han kan inte ens svenska! och han vill inte lära sig, det sa han själv när jag hörde det. ( inte konstigt att fientligheten växer)



och sen tycker jag att de som kommer hit och ska bli en del av vårt samhälle ska vara sådana människor som VERKLIGFEN behöver det.En del av de invandrare som kommer idag åker mest hit för att här är bättre inte för att de är hotade, för de som är hotade vill mer än gärna lära sig svenska och bli en i samhället och inte som vissa andra, snakca skit om den svenska befolkningen och strunta i att lära känna den. Det är oftast inte de mest utsatta som har råd att komma hit heller för den delen (transporter är mycket dyrt).



Jag var som du var för ett antal år sedan, jag tyckte att folk som sa det minsta lilla emot invandrarna var rasister och jag avskydde det. Men idag har jag antagligen mognat till lite och förstår varför denna fientlighet har skapats.



Du tar förövrigt upp mycket intressanta frågor Sofie!

2009-02-20 @ 17:49:59
URL: http://lifeofsassi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0