En onödig dag.. ?

Är det bara jag eller är er blogg också weird? Min framsida fungerar inte så om ni vill kolla på bilder måste ni gå in på det enskilda inlägget. Sen konstade sig mina kommentarer. Aja.

Idag har varit en ganska onödig dag. Men kanske inte. Jag har lärt mig att ha med foto när man ska köpa busskort med studentrabatt! Hade inte det, skulle hitta en data för att skriva ut något från bloggen, när jag väl gjort det godkände inte han på skånetrafiken fotot, fick gå till en svindyr automat och ta foto. Behövde tior, Forex kunde inte växla, gick till växlingsautomaten, de tog inte hundralappar. Fick gå till Pressbyrån och hon växlade femtiolappar som jag sedan kunde växla till tior i växlingsautomaten och sedan fick jag vänta på en annan tjej som skulle ta foto. Mina finnar syntes på fotona:p Jag har finnar ungefär 5 dagar i månaden och just då skulle jag ta foto. Great. Ääänligen kunde jag köpa fotot en timme senare, jag och klasskamraten missade vår buss. Vi åt falafel och köpte godis som tröst. Där inne på nöjesmagasinet hittade jag mina favvisar! Nu en liten  historia:

Det var en gång en tjej med två tjejkompisar som nästan varje dag gick ner till kiosken på deras gymnasieskola för att köpa lite sött som de kunde hålla sig vakna med på lektionerna. Den ena tjejen köpte alltid några speciella hårda lakritskarameller som var mintgröna innuti. En dag när tjejen kom till kiosken hade den söööta mannen i kiosken lagt ihop en hel påse med hennes favoriter och sa "detta sparade jag när jag städade ur". Åh, vilken sööt man, Pana.

Så var det. Men idag när jag smakade de var det JAHA, VAR DET DESSA JAG GILLADE? HMM. Inget speciellt med dem. Så kan det bli. Jag har också sett min tenta. Jag vet vad jag gjorde fel nu, men vet inte om jag tycker hon är rättvis. Man är väl ingen tankeläsare eller. Hmm jag har mailat läraren så kan jag berätta vad hon skrev sen.

Nu måste jag gå för jag ska äta semla, fast jag hade velat prata mycket mer. Jag återkommer!!
POSS!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0