UPDATE LUFFARE

Glömde att det finns människor som inte riktigt förstår vad jag menar. Luffare i detta sammanhang syftade på ungdomarna, för det är ett ord som vanligt används i Kristianstad när det gäller människor som hänger runt på offentliga platser istället för att åka hem. Det kan också användas till människor som hänger utanför disco hela natten men inte går in, de vill bara synas helt enkelt, de har inget bättre för sig. Det kallar vi luffigt och vi kallar dessa folk för luffare. Jag menar absolut inte hemlösa, för fan jag har väl medkänsla??

Så förutfattade meningar.. Jag sa att jag tycker det är pinsamt att hänga där istället för att gå hem - det är det. Okej om de kanske har ett väldigt hemskt hem vet inte jag, men tvivlar på att alla har det! Sen att jag skämdes att sitta där när jag var yngre - ja, jag ville inte förknippas att vara en del av dem! Jag hade tyckt det var otroligt pinsamt för jag är ingen sådan person. De vill också sticka ut, och de gör det på ett negativt sätt. Det är ju ren fakta så därmed inga förutfattade meningar. Ni som läser min blogg måste veta att jag är en människa med mycket medkänsla, så neej tror inte jag snackar skit om hemlösa!



Kommentarer
Postat av: Idiot eller shiihead...

Att fatta eller att inte fatta...det är frågan.

I detta lilla fall så tror jag att den här emma egentligen fattar vad det är du menar med luffare, men vill verka som att hon inte fattar.

Alltså att hon vill att andra ska tänka illa om dig...aja, världen är full av idioter, och det är bra, annars hade vi smarta människor inte haft någon att jämföra oss med eller att skratta ut någons dumheter.



I detta lilla fall skrattar jag åt idiotin som är på en väldigt hög nivå ....och det ska du ha ett tack för ...fröken E...

2009-12-16 @ 17:50:35


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0