Old pyjamas

Vet ni hur länge jag haft dessa byxor?



Mönstret närmare! Nallar är det.

Jag sydde dessa i högstadiet, kan ha varit i åttan. Så med andra ord har jag haft dem i 8 år!! Herregud det hade jag inte ens räknat ut innan jag skrev detta inlägg. De passar fortfarande lika bra, så utsidan har inte förändrats så hemskt mycket, men insidan har! :) När jag gick i åttan var jag ganska blyg, vågade inte säga ifrån, kände mig inte speciellt vacker. Nu har alla de bitarna förbättrats. Tänk vad man förändras genom åren? De största grejjerna som har förändrats med mig är väl...

- Innan tyckte jag inte om julen alls, nu älskar jag julen. Jag tyckte det var för kommersiellt och girigt, men det gäller bara att hitta sig själv i traditionen :)
- Innan hatade jag snö, nu älskar jag snö. Det är ju ändå vinter det mesta av tiden i Sverige så lika bra att gilla det!
- Innan gillade jag inte alls släktkalas/träffar och nu älskar jag att träffa släkten.
- Jag har väl alltid haft åsikter om allt sen jag kunde snacka (tro mig!) men nu accepterar jag andras syn på saken mer än jag gjorde innan och kan även se det från andra perspektiv.
- Innan hade jag ett jävla humör! Nu försöker jag lugna mig och tänka efter lite, men när den röda perioden är igång finns det inget stopp ;p
- Innan gillade jag inte djur speciellt mycket, var rädd för typ alla djur. Idag ÄLSKAR jag djur, jag lever för djur.

Så MYCKET har förändrats hos mig, men allt är positivt, som tur är :D Jag tror att när man är yngre så ser man saker så som andra har bildat dem och därefter bestämmer man sig för om man gillar de eller ej, men när man blir äldre så inser man att man själv kan bilda alla saker efter hur man själv vill och då börjar man gilla fler saker :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0