Nostalgi

Julklappsshoppingen idag gick i 100 km/h. Min bror har verkligen bråttom. Jag brukar noggrannt välja vad jag ska ge, även till nån jag inte känner så bra. Typ som när jag skulle köpa present till Malins pojkvän när vi skulle på fest där så gick jag fram&tillbaka till affärer för att försäkra mig om att den halsduken på Kappahl var den finaste. Jag kräver perfektion när det gäller presenter och julklappar. Inte hurry hurry hurry. Så.. Hehe. Men men, hoppas det blev bra iaf. Har alltid öppet köp så om jag hittar nåt finare kan jag alltid byta faktiskt.

På återträffen var där inte många själar. 12 stycken, varav 4 lärare/kuratorn. Kul att gå in i Milnergymnasiet igen, massa minnen kom tillbaka. Till och med den där tv:n på väggar här och där som berättar vad det blir till mat var kvar! Samma utseende på menyn också. Väldigt mysigt att återse kuratorn Lovisa och även min gamla engelska-lärare Eva-Marie. Tyvärr kom ingen från min årskull på gymnasiet, väldigt trist eftersom vi var många kamratstödjare! Men de tyckte det var kul att jag kom och Eva-Marie mindes en hel del om mig, trots att jag inte hade henne så himla mycket. Hon frågade om jag läste något kring integration eftersom hon kunde tänka sig det och sen sa hon också att hon mindes att jag gjorde projektarbete med hemlösa. Vilket jag gjorde :D

Fick höra att jag är snygg i ett passande sammanhang - en komplimang rikare denna dag :D Från en kvinna, kan jag säga. Jag suger in komplimanger och sparar de!! Smakar gott.

Gick igenom resecentrum när jag skulle ta bussen hem sen. Hade nästan glömt vilka pinsamma människor där vandrar. Tonåringar som gör allt för att sticka ut, är allmänt skabbiga och typ bor på resecentrum. Kände mig illa till mods måste jag säga, att sitta där. Så gick ner och satte mig i terminalen istället. Det är sådana punkare/sticka-ut-tonåringar/emos/luffare som visar halva kalsongerna. Tänk att jag hängde där innan. Men då hängde jag mer där lite diskret (vid ingången) för att se om nån snygg kille som jag kände skulle komma och snacka lite, alla gick ju fan in där när man var i stan, oundvikligt eftersom bussarna gick därifrån. Men även på den tiden skämdes jag att befinna mig för nära de där luffarna, som man kallade dem. Roliga tider, fan vad hormoner man hade då! Spanade in killar så fort jag såg nån som såg okej ut och jag njööt av det, speciellt om de var intresserade såklart.

Ja, vilken nostalgi jag fått idag, har även fått en drös med härlighet av Betty och Bridget Jones, härliga tjejer! Jag mår illa nu, ska läsa lite skvaller så känns det nog bättre! :p

Kommentarer
Postat av: Mia

aaaww så roligt att höra. :) oooh, hemslösa.. så bra! Gjorde vi med, eller ett repotage lr vad man säger.. sen som projekt arbete hade vi om trafficking.. Sex slaveri. Det var riktigt lyckat och intressant. hihi pusspuss

2009-12-15 @ 23:46:20
URL: http://lillablondy.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka förutfattade meningar du har om personer. Så för att det hänger luffare på resecentrum kan inte du vara där för du skämms? Haha! Herregud! De har kanske ingenstans att ta vägen. Sluta ha fördomar vi lever på 2000 talet.

2009-12-15 @ 23:58:43


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0