Mormor-dag

Idag var min älskade mormor hos mig! Hon kom en halvtimme för tidigt haha men som tur var hade jag ätit och tagit på mig och sminkat mig. Hade dock inte städat o så men jaja :) Vi satt hemma hos mig och snackade lite, sen körde vi till Växtcenter i Åkarp och handlade julstjärnor. Blomman alltså. Fatta vad många olika sorter det finns av dem?? Bah. Hittade två fina iaf, en röd till min tomtekruka :D

Hon gav mig julgardiner, men nu när jag satte upp dem (med jag menar jag Dilshad) så var de barnsligt korta haha. Såg riktigt töntigt ut, så nu är mitt fönster bart, alldeles naket. Kan inte ha de andra med lila blommor när jag har massa rött pynt? Men i alla fall så hade hon även tagit med sig juldukar som hon inte ville ha och sen har hon sytt en jättefin julduk till mig :D Den var beige och sen hade hon broderat in lucia, nyår, julafton och advent med olika teckningar där. Ska visa er sen :) Superfin!! Hon är så gullig! Hon hade även med sig äpplen och sen grenar till marsvinen, de började gnaga direkt :D De hade gamla grenar men tydligen är det viss skillnad på färskheten, så ska försöka byta ut de oftare.

När vi varit i Åkarp så åt vi lite mackor och kanelkaffe hemma hos mig. Sjukt gott, juligt kaffe (från Indiska). En tur till Malmö blev det sen vid halv ett! Vi tittade i affärer såsom Lindex (hade massa fint!) och Indiska vid Gustav, ah vilka fina grejjer där finns. Hittade ett par skitfina gardiner som jag funderar på att köpa i vår. Kollade runt lite och bara hade trevligt :) Fikade på Espresso house och sen gick vi in i en affär som vi trodde var liten men som var gigantiskt djup och sen fanns där även en ovanvåning FULLT med kläder. Fina kläder! Där nere var där mer kläder för äldre kvinnor och där uppe för lite yngre, perfekt för oss då alltså.

Jätterolig dag!! Bussen hem tog fan 45 minuter, helt sjukt. Vi skulle tagit tåget som tar 5 minuter höhö. Vi köpte lite matvaror och sen gjorde jag min berömda minestronesoppa. Helt underbart god! Hade baguetter som man gör i ugnen till - ljuvlig måltid.

Ikväll kom honey hit, efter mormor gått. Vi pratade och drack lite glögg och så :) Saknar dig love. Redan.

Ska visa er min juliga lägenhet snart, längtar :D

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0