Mer än livet



På grund av att en av mina vänner förlorade sin hund för någon vecka sen tänkte jag passa på att dela med mig av några saker som hjälpte mig otroligt mycket när jag var tvungen att låta min baby Shelly somna in.

Först och främst tycker jag att det lättar väldigt mycket om man tror på något mer än livet. Att den man älskar inte ligger död i marken, för den tanken är helt förskräcklig för mig. Det underlättar ju om man har haft en annan älskling som gått bort, som även sitt djur har älskat, då vet man att de kommer att ses igen, att den första älsklingen möter den nya i vad den nu än finns bortom livet. Jag tror på Rainbow bridge, sagan om var älskade husdjur hamnar efter livet hos dig. Det är en helt otrolig plats där alla djur som blivit älskade och varit tvugna att lämna sin matte eller husse här på jorden hamnar.... Alla djur är vänner där, det är en stor stor grön äng där det finns mat och vatten för alla. Där är alltid varmt och skönt och de är trygga.

En del av bearbetningen med sorgen är att tillåta sig att vara ledsen så mycket man vill. Jag gjorde en video till Shelly med en fin låt som gjorde att jag tänkte på henne, nämligen I dont wanna miss a thing med Aerosmith. Jag satte massa bilder på henne och på oss tillsammans och det blev en väldigt fin film. Det kändes jätteskönt att göra den filmen, så det är något jag verkligen rekommenderar om ni kan det programmet det vill säga.

Tänkte berätta denna sagan nu och jag hoppas att ni tar den till er som jag gjorde...

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....


http://www.indigo.org/rainbow/ - denna dikt i animerad form. otroligt fint.


Kommentarer
Postat av: Mia

oh shit, så tårögd jag blev.. den va faktiskt känslosam den animerade videon. Tänkte på Astro & Misan.. usch :( fyfan!! Beklagar till din kompis också. :(

2009-12-29 @ 23:28:17
URL: http://lillablondy.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0