hemma!

Här är jag, den uteblivna bloggerskan!! Men när man är i the big city kan man väl inte slösa tid på att blogga va??

jag sitter här hemma hos familjen nu, vi har saknat varann så igåreftermiddag kom jag hit och ska stanna tills efter middagen idag med. God mat tackar man inte nej till ;)

Men här ska ni i alla fall få lite flashbacks om vad vi hittade på i Stockholm, så kommer bilder ikväll!! :)

Vi började vår roadtrip lite innan sju i onsdagsmorse. Första anhalten var här hemma hos familjen för att hämta lite saker och sen bar det av till Jönköping! Väldigt fin stad kan jag säga er. Där blev det strosande i stan, titt i butiker, skoköp för älsklings del och även lunch innan vi åkte vidare. Men sen kom det regn! Så någon promenad i Gränna blev det inte... Stannade till och tittade hur de gjorde polkagrisar och jag köpte några stycken till oss, sen körde vi vidare. Vi skulle ha stannat på Visingsö, men det blev inget av det heller! Linköping stannade vi också till i. Där regnade det också väldigt mycket, blev urblöt på fötterna, men vi hann med lite shopping i en mysig thébutik och lite tittande i staden.  Vi kom fram till Bredäng, där campingen låg klockan halv nio på kvällen. Då satte vi upp tältet och ordnade inredningen innan vi somnade. Vår roadtrip var skitrolig fast det inte var det vädret vi hade önskat och vissa saker uteblev, som exempel bad i Vättern. Men som sagt så var det en askul dag!!

Torsdagen började med en frukost på ett café vid tunnelbanestationen i Bredängs centrum. Väldigt gott. Grillad baguette, kaffe och apelsinjuice. Sen åkte vi till stan och tittade på slottet och andra fina byggnader. Blev långa promenader och lite tittande i affärer och sedan stack vi till Skansen vid två-tiden. Vi förväntade oss inte att det skulle vara såå stort. Gick runt och tittade på husen de byggt upp från 1700-talet, runorna, djuren och den vackra naturen. Helt överhärligt, men såg inte allt utan beslöt att ta oss hemåt när klockan närmade sig fem.. Vi skulle ha grillat men det öste verkligen ner när vi åkte därifrån så vi bestämde oss för att äta ute. Det var så sjukt stora regndroppar och vi blev så jäävla blöta i jakten efter mat haha. Askul ändå. Det blev till slut en wokrätt med grillad lax, jättegott men alldeles för mycket herregud!! Dagen var inte slut än, utan vi hyrde film och köpte lite gott och sedan myste vi i tältet resten av kvällen :D

På fredagen lyste solen så vi bestämde oss för att åka till gröna Lund! Åh vad vi hade roligt där :D Vi tillbringade hela dagen där, spelade massa spel och tog lotter, gick i Lustiga huset, vilket var skitkul och sedan i spökslottet. haha. Jag var rädd och Dilshad skrattade bara. Tönt. Kul! Som några av er kanske vet har jag otrolig åksjuka så jag kan inte åka några karuseller alls. De enda jag kan åka är pariserhjulet och Kållerado på liseberg hehe.  Efter den dagen där så åkte vi hem och grillade korv - gott! Sojakorv of course!! Tanken var sedan att vi skulle ut och dricka lite i gamla stan men det var så sjukt jävla kallt och jag hade inget tjockt med mig så det blev en drink på ett mysigt café och sedan åkte vi hem. Känner mig tråkig för det, men jag har sagt att vi ska ta igen det i malmö :)

Lördagen blev det sovmorgon och sedan besök på Naturhistoriska riksmuséet. Åh vad roligt vi hade där :D Gjorde massa tester och tittade på massa saker, inklusive cosmonova, där hela taket är en film, ascoolt!! Vi hade jätteroligt där inne och gick inte därifrån förrän halv sex på kvällen!! Den kvällen var den finaste på hela resan för då var vi på Hermans, som är en vegetarisk restaurang nära gamla stan. Vi satte högt upp på berget och tittade ut över vattnet och Gröna lund. Jättefint och mycket folk och otroligt mysigt. Maten var också väldigt god och variationsrik. det var nämligen buffé samt grillat. Grillad majs, åhhh gott!!

på söndagen var det upp tidigt för att packa allt innan vi åkte till Kolmården. jag blev lite besviken över djurparken, för den är så populär så jag tror jag förväntade mig lite mer, men vi hade ändå en otrolig dag där :D Såg massa djur och delfinshowen var verkligen helt underbar!! Åh vad underbart fint det var!! Safariparken var också överkskattat så åk inte där om ni ska dit. man åker tätt med andra bilar vilket innebär att den som kör, jag i detta fall, måste titta mycket på dem om de stannar eller kör eller bromsar, vilket i sin tur betyder att man inte kan koncentrera sig så mycket på djuren. Klart det var coolt att ha ett lejon precis utanför rutan hehe.

Jaa,. det var vår underbara resa, har haft underbart roligt, sett massa, upplevt massa och varit überkära i varann :D finns fan inget bättre än att tälta med sin älskling för man lever så tätt och har så himla kul :D

Snart kommer mormor på fika och det blir grillad makrill med stuvad potatis ikväll, har ni smakat det? Så satans gott.

Vi hörs sen så ni får se bilder!! och nu är jag klar med flytt och långväga äventyr så nu blir det samma blogg som förut med uppdatering minst en gång per dag, härligt va? Hoppas ni fortfarande är kvar hos mig!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0