Tankar om nakenhet

Vad många kommentarer jag fått, såå roligt! Jag fick en kommentar av en strippa. Jag gick in och läste ett inlägg om hur hon ser på nakenhet. Jag måste nämligen lära mig att i mina starkaste åsikter låta motsatsen ta plats och lyssna på andra hur de ser på saken. Jag höll med henne och hädanefter tänker jag också se mitt kropp som ett fodral som ska visas upp och tittas på! Varför skämmas? Detta fick jag och jag lever bara en gång, så varsågoda att kolla på denna kakan ;)



.... trodde ni va :P Hehe. Nej, det är inget taskigt mot tjejen, kunde bara inte låta bli att jävlas lite. Trots att jag läste hennes inlägg grundligt så håller jag fortfarande inte med. Jag anser inte att kroppen är ett fodral som man kan visa upp hur som helst, men jag tror det beror på ens personlighet. Enligt mig är min kropp hemlig, bara min och de som får ser den har tur :) Hon tänkte så när det gällde hennes inre, kan förstå hennes resonemang där... Hon skrev att hon känner makt över killarna när hon står på scen och hon gillar att förföra de för att de ska springa och hämta ut mer pengar och ge henne och hon kan gå därifrån rik med kåta killars pengar. Jag hade aldrig velat ha kåta killars pengar, jag hade känt mig smutsig. Visst är det makt för henne att stå där och ha makt över alla dreglande killar, men jag vill inte vara ett objekt. Jag vill bli sedd för mitt inre, älskad för min personlighet och beundrad för mina åstadkommande. Men jag gillar att bli tittad på, jag känner mig snygg när jag blir inspanad. Kanske är det detsamma för henne, men bara att hon visar hela sin kropp. Men jag vill bli inspanad för att jag är snygg, inte för att jag har en kort klänning på mig. Jag vill inte att killar ska tänka att jag är "a piece of as" utan "en jävligt snygg tjej". See the difference? 

Jag brukar säga att sådana tjejer har lågt självförtroende och vill ha bekräftelse.. Men om man tänker så, är inte vi andra likadana? Vi sminkar oss och fixar håret för att känna oss snygga, för att få blickar, bekräftelse. Bara skillnaden att vi inte visar kroppen.

Jag vet inte faktiskt. Men kanske beror det på personligheten. Somliga säger att vi som inte vill visa vår kropp inte är stolta över den, det är sjukt att säga så. Jag hade kunnat visa den om det hade handlat om stolthet, det tror jag många hade kunnat. Många av de som viker ut sig är inte ens nöjda med sin kropp, varför skönhetsopererar de annars sig om och om igen? Nej, det ligger mer bakom, men jag har inte listat ut vad. Jag känner i alla fall att ett utvik eller att visa mig naken för främlingar skulle gjort att jag hade känt mig objektifierad, att jag inte var värd något annat än ett runk.

Vad tycker ni andra tjejer?


Kommentarer
Postat av: Nalita

Tävlingsdags i min blogg.

Priset är från Lustjakt :)

Naliita.blogg.se

2009-04-27 @ 20:30:05
URL: http://naliita.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0