Skönhet

Jag blev inspirerad att skriva efter att jag läst kenzas inlägg om att vara nöjd med sig själv.

Jag har aldrig varit typen som kallar andra ful. Kanske för att jag själv hade lite problem i högstadiet och därför vet hur det känns med hårda ord? Jag har faktiskt ingen aning om vilka typer av människor som kallar andra människor för elaka saker och vill trycka ner. Min erfarenhet är olik. Ibland kan det vara den populärste killen/tjejen i skolan och ibland en som själv inte är så omtyckt. Handlar det om människor som mår dåligt över sig själv? Nej, att kalla någon ful är inte min grejj. Jag skulle aldrig kalla någon ful, för jag tycker inte det, till utseende, finns fula människor. Det finns mer eller mindre vackra, men jag tycker att insidan speglar utsidan. Nej, detta är inte bara bullshit. De som känner mig vet att jag aldrig kallar någon ful.

De personerna som jag tycker är fula är människor som är elaka och samtidigt inte så vackra. Om man varken har insida eller utsida som är vacker - ja, då är man ful för mig. Att skratta åt någons stil eller kläder, frisyr, på ett elakt sätt är verkligen inte min grejj. Jag tycker det är så fel. Jag önskar att alla kunde sluta med det.

Och skönhet då. Varför är det fel att känna sig vacker? Om jag säger att jag är snygg, varför ska någon säga emot mig då? Jag lever 1 liv (vad jag vet) och hur många människor som ens finns i det så vet jag att jag har mig själv när det kommer till kritan. Det är mig jag ska dela mitt liv med hehe. Så varför i helvete får jag inte älska mig själv? Den jag gifter mig med ska jag älska på alla sätt och vis, borde jag inte älska mig själv då? Minst lika mycket eller mer? Detta är jag, detta ansiktet är mitt, denna kropp är min och jag SKA älska den.

Jag tycker att alla tjejer borde älska sig själva och säga "FAN VAD SNYGG JAG ÄR!". Inte trycka ner andra eller klaga på sig själv jämt. Jag älskar mig själv. Jag älskar mig för alla de saker jag är bra på, de personliga egenskaper jag har och för det utseende jag har. Det ska man göra :D

Jag har skrivit om detta förr, men jag tycker det är ett så otroligt viktigt ämne. Im beautiful no mather what you say ;)



Om ni håller med, vill jag att ni ska skriva en kommentar där ni säger att ni är snygga :D eller något annat som är bra med er för den delen. Come ooon ;)

Kommentarer
Postat av: Elena

Bra skrivet!

2009-04-13 @ 11:43:22
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Love again <3

Hej love....hehe äntligen kan jag kommentera.!!!! Jag vill först och främst säga...du är så jävla snygg på den bilden.!!!!!!!! Det är du i verklighetet med....trust me....III KNOW !!!! Sen så vill jag också säga att jag håller med dig om allt du skrivit om skönhet....jag menar varför ska man trackasera andra för deras utseende...som om dom inte lider tillräckligt...sen så kan man säga såhär...som du sa...om en tjej inte ser så bra ut så kan man ju tycka, men man ska inte nämna det...



men sen så finns det...väldigt dumt nog....tjejer som är fula men som ska trackasera andra för fula, antingen har dom de problemet att dom vill dölja sitt utseende i andra människor, eller grupptryck....eller så som du sa att man tycker man är riktigt vacker, men ändå dissar andra...mycket patetiskt.....



jag tycker att jag är riktigt snygg, hehe sen om många säger motsatsen så säger jag bara att jag är inte perfekt...men om jag...dilshad savo...lyckats fiska upp denna skönhet till sofie savo...ja då mina vänner...då är man riktigt snygg.....älska dig själv, älska alla...nej inte älska med alla =P men älska mänskligheten och allt levande....peace and love <3

2009-04-13 @ 20:04:51


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0