Motivation.

Jag har tappat min motivation alldeles. Jag vet vad ni kanske tänker.. Har hon någonsin haft den? Jo då, det har jag.. Men frågan är.. Kommer den igen???

Jag läste en artikel att för lite lärarledda lektioner ger sämre motivation. Kan vara så? Jag känner NEJ, GE MIG INTE NÅGOT MER PLUGG! Hade ju redovisning vecka efter vecka i tre veckor (som vi inte ens fick betyg på!) och sen tenta direkt efter det. En saftig tenta. Sen var jag ledig en vecka, sen började vi en ny kurs förra veckan och fick ut en tenta direkt. En vecka har gått och jag har inte börjat på den. jag har två veckor till på mig. Eller tre kanske... Jag känner ingen motivation, det är så stora uppgifter. Detta kan ju bero på att jag missat tre lektioner och kanske jag kommer få mer motivation när jag har kommit in i ämnet helt? Sen efter den här är inlämnad ska vi börja vår b-uppsats direkt som vi kommer arbeta med i hela maj.

Nej, jag vill inte känns det som. Så nu finns det fyra teorier om varför jag har tappat min motivation:
* För lite lektioner vilket leder till en icke-regelbunden pluggning och mycket ledig tid, därför orkar jag inte ta tag i det när jag väl får plugg
* För mycket uppgifter den senaste tiden och har tappat orken
* Ingen av mina klasskamrater har motivation och det smittar av sig.
* Jag har fått dåligt betyg på de senaste två tentorna och därför tappat lusten (eller fick jag dåligt betyg för att jag tappat lusten).

Ska bli skönt med sommarlov och jobba istället, sen flyttar jag förhoppningsvis i augusti! Tror ni jag kommer få mer motivation när jag bor själv? Eller efter sommaren?

Have faith in me!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0