Kommentera mera!

Jag har en del läsare, men aldrig får jag några kommentarer och vet ni, jag tycker det är såå tråkigt!

Om man kollar de senaste inläggen så står det "kommentera!! (0)". Någon av er som läser min blogg borde ha något att säga. Jag skriver alltid kommentarer och jag ser att andra bloggare får kommentarer. Det kan ju inte vara så att det jag skriver inte intresserar er, för ni kommer ju uppenbarligen tillbaka dag efter dag.. Inte heller har jag enformiga ämnen, jag skriver ju om allt i princip. Både samhällsproblem till tjejproblem, till fester, musik, marsvin,dans, kläder och så vidare. Det är faktiskt ganska tråkigt att skriva inlägg efter inlägg och aldrig få kommentarer! Jag älskar att blogga och hade fortsatt även om jag bara haft 2-3 läsare, för jag älskar att skriva av mig... Men det känns ganska tråkigt att inte få feedback, för om ni hade skrivit när ni tyckte något var bra eller roligt, då hade jag vetat vad ni gillar att läsa om och hade kunnat skriva mer om det. Det finns ju alltid något att säga! Typ "Jaa, vad fint väder det var idag" "Gud, vilken fin tröja", "vad roligt att du tog upp det!" eller "nej, jag håller inte alls med". Och så vidare och så vidare.

Jag tänkte värma upp er med några klassiska åsiktsämnen, för att se om jag kan väcka frustrationen i er :p


Abort - För! Jag tycker det är en kvinnas val vad hon vill göra med sitt liv, och det är mitt val om jag vill ha barn eller ej. Ingen ska välja åt mig! Sådetså! Sen att jag hade haft väldigt svårt att göra det är en annan sak.. Och jag ser verkligen ner på personer som gör det flera gånger av lathet, om det nu finns sådana. Abort ska vara ett privelegium som man kan välja i nödfall!

Dödshjälp - För! Det är fortfarande mitt liv och jag väljer när jag vill dö. Om jag blir förlamad och får liggsår för att jag inte kan röra mig, eller cancer som tar över hela min kropp, får hjälp att andas genom en respirator... Låt mig dö! Det är det värsta straffet att inte få dö, kan jag tycka. Djur kan man hjälpa bort från lidande, så varför inte hjälpa människor? När det handlar om djur säger man att det är humanast att låta dem dö, men kan det inte vara så i människors fall?

Dödsstraff - emot! Lite kluven faktiskt. I vissa fall skulle det vara tillåtet, då människan är så sjuk i huvudet att det aldrig kan bli en fungerande samhällsperson.. Sådana som mördat flera personer utan anledning skulle få dö. Men av ren princip så tycker jag att dödsstraff ska man inte syssla med. Alla kan ändra sig. Man kan ha mördat av misstag, det kanske inte var meningen och då förtjänar man inte att dö. Man lever en gång, och att ha dödsstraff kan leda till att många dör som inte skulle ha gjort det.

Adoption för homosexuella - för. Sexuell läggning bestämmer inte hur god mor eller far du kommer bli. Det finns de föräldrar som aldrig skulle fått bli föräldrar och varför får då inte personer som verkligen vill bli det, få bli det. Det finns inget som säger att två pappor är sämre än en pappa och en mamma. Barn får kvinnor och män runt sig hela tiden, så att det inte finns ett av varje kön hemma är inget konstigt för ett barn som växer upp med det. Mobbning - snälla, feta barn blir mobbade, udda personligheter blir mobbade, barn med udda intressen blir mobbade. Alla kan bli mobbade. Isåfall skulle inte två fula personer få skaffa barn, för tänk om barnet skulle bli fult och bli mobbad? Nej, låt alla som vill, få ha barn! (sen hatar jag dåliga föräldrar!! hatar hatar!! de som inte tar på sina barn tillräckligt med kläder på vintern, röker dem i ansiktet, inte har ekonomin till att skaffa barn så barnen inte får leksaker eller kläder eller skolväska, föräldrar som inte lär barnen rätt eller fel... Jag kan fortsätta i evighet. Det behövs bra föräldrar, även om det skulle vara två mammor)

Att äta kött - fel. hihi fick ju lägga till den också. Om man kan klara sig på annat än döda djur, vilket vi verkligen kan och borde enligt många läkare(!) så finns det ingen som helst ursäkt att äta kött. Katter har inte riktigt lärt sig att de kan äta sallad istället höhö, men alla människor. Det finns ingen som helst ursäkt för att du dödar ett djur och äter det när det finns så många alternativ som innehåller protein. För protein är allt du behöver från kött. Och jag tycker inte riktigt det är värt att döda ett djur, ta ett liv, för att få i dig en sak som du kan få i dig på annat sätt.  Sök själva på wikipedia på sojaböna eller qourn, så ser ni att där står att det innehåller lika mycket proteiner!

Så, har jag gett er något vatten på kvarnen? En sak till kan jag drämma till med! Religion är något omodernt och förlegat och hela världen skulle vara underbar utan religion. Religion skapar påhittade skillnader som leder till krig, ovänskap, olycklig kärlek och död. Det finns andra saker som kan lysa upp livet, skaffa en hobby, dyrka en idol, börja på en sport. Religion förstör. Den enda religionen jag är för är buddhism.



Go ahead - jump me!

XoXO ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med dig på alla punkter! men den med dödstraff är jag också väldigt delad på.. brottslingar som begått många brott som innefattar att någon annan har fått sätta livet till har jag verkligen inga sympatier med! särskilt sådana som dödar barn.. Nej mycket av mina möbler tar jag med mig såklart :) men mitt nya rum kommer bli MYCKET mindre så jag får byta ut en del.. tex två mindre fotöljer istället för den stora soffan. hehe ja du fattar :) xoxo gossipgirl :P

2009-04-20 @ 15:49:24
URL: http://namedsara.blogg.se/
Postat av: jessie

jag precis som du är förr abort, jag själv skulle aldrig klara av att göra det, och om jag blev med barn nu så skulle jag inte se någon anledning att göra det heller.

Men självklart ska man få lov att välja.

känner man på sig att man inte är redo, inte vill, eller inte har ekonomi till att ha ett barn så ska man självklart slippa.

Men det finns gränser en abbort är okey kanske 2, men fan inte 3,4,5 stycken.



Dödshjälp- Förr inget snack om saken.



dödsstraff kan jag faktiskt inte bestämma mig om.

men egentligen så är frihets berövning ett tusen gånger värre straff, så livstid fängelse tycker jag är men vettigt är dödsstraff.



Äta kött vill jag inte kommentera.



Men angående religioner så vill jag bara säga gooo sofie, du är inne på helt rätt spår, religioner är skit, religioner skapar krig och många av som som gör det gömmer sig bakom sin religion.

Jag säger inte att någon religion är sämre än någon annan.

kolla på kristendomen för ett antal hundra år sen, fy fan.



hahaha där fick du lite att läsa. :)

kram



2009-04-20 @ 21:03:44
URL: http://jessiiejones.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0