Rättning!

Det jag skrev om koranen, var det avsnitt jag läst ur den svenska översatta koranen. Jag läste ca en halv sida om skilsmässa. Det står där.
Jag sa aldrig att jag har läst hela koranen, eller att hela koranen är god och missuppfattad, bara det jag har läst.
Jag sa aldrig att muslimer tycker så, att muslimer är missuppfattade, att de har en bra tro.
Det jag ville visa var att koranen kanske är misstolkad. Misstolkad av vissa muslimer som man hör stenar skiljda kvinnor om de gifter om sig. Retligt att det står i koranen att det är tillåtet att gifta om sig, ellerhur?

Jag ville visa de som är emot muslimer, att koranen i alla fall inte säger så. Att boken kanske är god, men människorna onda. Jag ville ge en ny vinkling.

Det jag läste kan vara fel om översättningsföretaget misstolkat det. Men så länge jag inte får en motsägelse av en lika trovärdig källa som ett översättningsföretag, proffs som är vana att översätta, tänker inte jag ändra min sanning.

Jag är en person som alltid tror på fakta. Jag säger aldrig att jag vet mer än jag vet. Jag vet det jag läst om skiljsmässa, där stod det att en kvinna får gifta om sig. Jag vet inte resten av koranens budskap, och det var inte heller det jag sa.

Något oklart?


Kommentarer
Postat av: Sara

Inga oklarheter här inte! Bra inlägg, som visar på att det är tillåtet att skilja sig som muslim enligt koranen..Det tror jag inte så många ickemuslimer vet. men ändå är det som du säger lite av en sed och tradition mycket svårt, om inte omöjligt att skilja sig.. Intressanta inlägg du skriver Sofie! :)

2008-09-08 @ 19:54:22
URL: http://lifeofsassi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0