Vegetarian..

Jag funderar starkt på att bli vegetarian. Fisk kan jag äta.. Men jag vet inte om jag vill äta kött faktiskt.. Blir äcklad av det mesta utom kyckling och nu börjar jag känna att jag nog inte vill äta kyckling heller. Jag kollade i min nya kokbok och fastnade för några recept och efter ett tag bara "ame, alla recept jag blivit frestad av har varit utan kött".

Hmm.. ska försöka se om jag kan hålla mig tills jag ska flytta i vår, då blir det lite lättare att äta vegetariskt. Jag tror inte det är någon match alls faktiskt om man väl styr över sina egna inköp, jag tror det är väldigt gott!

Soo long ;)




 

Kommentarer
Postat av: fågel fisk eller mittemellan

jag tycker det är en väldigt bra idé, men man kommer nog behöva vissa ämnen som finns i kött, men vet ej vad för några..jaja men du kan ju testa det ett tag om du känner att det är något du vill...men säger du då att du ska bli vegetarian då förstår du själv att du inte får äta någon kött över huvudtaget..fisk, kykling, nöt, räk, mcdonalds, svårare på restaruanger...men dom brukar ju ofta ha vegetarisk eller så bara väljer man bort köttet mot något annat, men du ska inte äta något kött alls, godis och sånt kommer jag att tillåta =P vem ska då smaska med mig när vi kollar film =P hehe tönt..puss gumman

2008-11-07 @ 07:31:31
Postat av: Anonym

Ja jag har också tänkt på att bli veg. Och kycklingar behandlas också mycket dåligt, de lever jättetrångt fastän de är frigående inomhus.. Samma med fiskarna som fångas när de träffas för att para sig, då rycker man med fiskespöet och krokarna fastnar lite varstans.. I ögonen och i vissa fall river kroken upp stora köttstycken från fisken innan den dör.männiksor är grymma. I alla fall vissa av dem. Bli vegetarian, det ska jag bli :)

2008-11-07 @ 17:23:49


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0