Motiverad.

Först vill jag börja med att säga Grattis älskling! Du klarade provet och nu är du en 100% murare! Min sexiga murare ;)

Idag var jag ju med Linnsi. För alla er nya läsare - välkomna :D Här ser ni ett foto på mig&Linn!

 

Idag var vi på Malmö museum, efter den där STÖRTSKUREN! Shit asså. Jag, Elmi och Carro var på väg från skolan när hela himlen öppnade sig ett tu tre och bara flaaash. Har aldrig varit med om liknande. Och hagel. Haha vi bara skrattade av chock, jag fick in hagel i stövlarna o allt. Men men. Iaf Malmö museum. Helt okej, vi var där för tidsfördrivets skull. De hade en skitbra utställning.... Slakt och djurplågeri. Det visste inte jag, men jag är glad att se det, precis nu när jag är nybliven vegetarian. Det motiverade mig ännu mer att se bilder på slaktade grisar och kor och läsa om hur slakten verkligen går till. Visste ni detta?

Grisarna sövs ner och töms sedan på blod tills hjärtat stannar... Lettland och Sverige är de enda europeiska länderna som söver ner grisarna innan de töms på blod, i andra länder är de bara bedövade. Det stod att grisar dör en stressad, smärtsam och chockerande död. Stackars grisar =( Men jag räddar er! INGEN JULSKINKA PÅ MITT BORD! Jag visste faktiskt inte att det var så pass hemskt.... Sedan visade de bilder från Australiens farmar där de gör merinoull. Glöm inte det namnet. Läs efter det i dina kläder och köp inte. Stackars små lamm :( Få sina bakdelar bortskurna för att de inte ska smutsas ner.


Denna bilden är väldigt liten, så det syns inte så bra. Jag vill göra det till ert val om ni vill se andra bilder. Sök då på mulesing. Detta är inga roliga saker. Men allt i världen är inte roligt. Speciellt inte om du är lamm eller gris... eller ko..


Efter den hemska upplevelsen blev det mysig fika på espresso house, sen träffade jag älskling och hans kompis och vi åt pizza :) Skitkul att träffa Niclas, träffar inte hans kompisar så ofta. Haha han är väldigt trevlig!!

Puss&kram alla. Förlåt om jag berättat något upprörande, jag vill bara visa hur en del av verkligheten ser ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, usch :( stackars lamm och grisar och alla djur som far illa.. Fattar inte hur människor kan vara så grymma!!? Blir så ledsen när jag ser hur folk behandlar djur idag, som att de inte har några känslor.

2008-11-20 @ 22:28:31
Postat av: Linn

Kommentaren var från mig, glömde skriva namn. Puss Linn

2008-11-20 @ 22:29:11


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0