Min nya blogg!

Välkomna!
Jag hoppas ni tycker den är lika varm och välkomnande som jag, säg gärna vad ni tycker! Bättre än den förra? Jag diggar körsbären haha även om de inte direkt passar in bland det andra. De var ju så coola!

Denna dag har startat bra, jag läste en skitbra insändare i Kristianstadsbladet. Kan ju dra ut vissa meningar o visa er :)

"Då jag inte är troende är det omöjligt för mig att respektera religiösa påfund och att jag ska anpassa mig efter personer som lever i en fantasivärld är otänkbart. Vart tog förnuftet vägen? (...) Programledaren för Halal-tv säger i en intervju att dödsstraff genom stening är det korrekta straffet för otrohet. (..) En fundamental skillnad mellan kristna och muslimer i debatten i Sverige är att när det gäller muslimer så ska de konstigaste åsikter respekteras, men vi hade väl inte släppt fram kristna fundamentalister som Livets ord mm i debatten och respekterat deras åsikter?? (..) Debatten om Muhammed-bilderna visade att yttrandefriheten har tagit ett steg bakåt och förnuftet fick backa för religiösa som krävde dödsstraff för de som ritat bilderna. Alltså är det inte okej att avbilda vem som  helst, men okej att kasta sten på någon tills de dör? Det är skrämmande att svenska och europeiska politiker viker sig för dessa människors åsikter och tummar på yttrandefriheten.

Att pojkar och flickor inte ska umgås i skolan eller på badhus kan knappast vara sunt för jämställdheten. Att kvinnor badar med alla kläder medan män kan ha badbyxor är inte heller vettigt. Vill vi som inte är religiösa anpassa vårt samhälle och våra liv efter dessa tokerier??"

Där var lite utdrag. Skitbra insändare. Neeej jag vill fan inte anpassa mitt liv eller vårt samhälle efter sånt. Ni kanske blir förvånade att höra mig säga det, när jag brukar snacka om rättvisa för alla. Men jag är trött på muslimer som kräver undantag, ska jag säg er. Det är de som ska anpassa sig efter livet här i detta landet, inte Sverige som ska anpassa sig efter deras tro! Jag tycker faktiskt inte det är rimligt att muslimska kvinnor inte får ses av män på badhus. De måste hyra hela huset och dra för alla fönster med persienner. Är vi objekt eller??
NEJ DET ÄR VI INTE OCH KVINNOR SKA HA SAMMA RÄTT SOM MÄN, DÄRMED BASTA!

Tack för mig, vad tycker ni????

Kommentarer
Postat av: fanatisk religion...öhm...nä! bara en korv me brö tack =)

aah mycket bra, bra bra bra bra bra....men seriöst det är helt korrekt...vi gör narr av påven, vi gör narr av jesus, vi gör narr av judar



men så fort någon säger muslim..så ska han fördömmas, jagas av ett helt religions folksslag, bränna flaggor, skrika glåpord om landet han kommer ifrån, kravaller i deras land om hur synd de han/hon/hanhon gjorde, sa, tyckte, tänkte eller trodde, ju mer man gömmer sig för dessa fanatiker och primitiva människor så desto mer kommer dom att tro att det är helt ok, liksom för dom ÄR det ok i deras land så dom SER inget fel på sättet dom aggerar!!



jag läser mycket om att mitt folkslag är djävulsdyrkare av ovetande människor på internet eller andra, inte fan ska jag jaga dom för att starta kravaller, inte måste jag döda han för att han tycker så eller bara kanske trodde så...



nej men jag trodde att halal-tv va ett "komedi" program som skämtade om olika religion även islam, men jag får nog uppdatera mig om vad som sänds på tv, verkar vara lite sjuka grejer som dom visar som är rätt när det gäller "yttrandesfrihet".



jag tycker inte att man ska bygga kyrkor, jag tycker inte att man ska bygga moskéer, eller något som har med religion att göra, absolut inte aldrig aldrig aldrig...det är liksom ingen som vinner på det, medan folk sticker till kyrkan, moskeer eller ja vad man nu kan hitta på för att finna sin innersta fantasi..tycker jag är riktigt primitivt för denna generations människor, för snart 2009 års människan, herregud när ska man släppa taget om detta?



att vara troende är en helt annan grej än att vara fanatisk, troende är ändå ett sätt att söka tröst på utan att behöva predika, bevisa, eller på något sätt rikta sig utåt mot andra människor..



och att man inte får bada med andra ? =S vad är igentligen problemet? ska dom behöva gömma sig och sen komma med en dum jävla ursäkt "öh..vi väljer detta själva" my fu*ing A, dom har växt upp med det och lärt sig att det är fel om inte, och så har dom accepterat det som en livstil att det är okej...



....medan män är på stranden med borat bikini för att sen ragga på svenska, tyska, andra arabiska
, serbiska brudar...ja u name it..

och där är straffet för killen en klapp på axeln och ett ord från sin medmänniska "bra gjort, bra"

och i en tjejs vy blir det "SMACK..JÄVLA HORA...DU HAR SABBAT VÅR HEDER*"....något i den stilen...



aja jag ska inte tråka ut dig mer =D men det va bra skrivet av dig love.. puss

2008-11-19 @ 17:50:52
Postat av: Sara

jag håller med dig sofie, med det menar jag inte att de ska byta religion utan bara leva som vi.. för det skulle vi varit tvungna att göra om vi bott hos dem, man måste respektera.. Det jävligaste är att man inte kan yttra sig nästan förrän man blir kallad rasist. alldeles för många har tröttnat på allt dessa tassande på tå runt muslimer och att ingen politiker vågar säga sin åsikt. De fattar inte själva att allt detta missnöje gör att allt fler röstar på sverigedemokraterna vilket inte heller är rätt.

2008-11-19 @ 19:13:56
URL: http://lifeofsassi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0