Linser och bönor...

Hellu!!

Ja, vad är det för rubrik?? Nej jag bantar inte, men mitt kött-fria liv har börjat på riktigt! Var på willys idag, kändes som en djungel! Haha jag kan ju inte några recept så det var skitsvårt att stå där och välja vad man skulle ha.. Men jag köpte röda linser, lite olika sorters bönor (min moster sa vad som var viktigt att äta, hon var själv vegetarian förut). Jag har alltid gillat henne speciellt mycket faktiskt. Jag tycker om henne som person, sen är vi rätt lika också,... Vi gör inte det som förväntas av oss, utan det vi själva vill göra och det tycker jag är viktigt :)
Idag blir det iaf en risotto till mat, återkommer med hur det smakade!!

Nåväl.. Men jag är ju inte 100% vegetarian för jag äter fisk.. men.. en "icke-land-eller-luftdjurs-ätare". Varför äter jag fisk då? Jo för att jag är nybörjare och dessutom är fisk nyttigt för kvinnor så jag ska äta det tills vidare.. Det känns också lite mer naturligt på något sätt att åka ut till havs och ta upp sin mat än att anlägga stora slakteri dit man skjutsar djuren.. Ush, nej....  Haha jag var ju för rolig. Jag skulle söka bilder på slagthuset, så tänkte jag mig inte för utan skrev bara "slakt" på googel. Jaaa, jag vet, jag var korkad. Så kom det upp en massa bilder på döda grisar =( Hjälp.

Aaaja. Senare kommer min älskling, jag har saknat honom nu när jag varit hemma och varit dålig!! Miss u baby!!

Mm mina kära vänner :) Då får ni ha en bra helg!! Pusss på er!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0